• Anonym (tatto)

Tatuera mig men lovade att sluta =(

Jag och min fästman är så olika.

Jag var piercad och tatuerad när vi träffades.
    Tog ut mina pircingar efter en tid med honom men oxå pga mitt jobb. Jobbar inom vården.
    Han gillar inte sånt och inte tatueringar heller... Nu gjorde jag  så att jag lovade min sambo att inte tatuera mig något mer för 2 år sen. Jag har 7 stycken små och en liten större.

Men nu är det så att jag vill tatuera mig. Har 3 nya jag vill göra och 3 stycken av mina gamla vill jag bygga på. Men hur i hela världen ska man bearbeta honom att accptera detta... ?

Jag är ju den jag är och bestämmer själv över min kropp men är rädd att han kommer sluta tycka jag är attraktiv....
    Vi har en liten ihop så lämna mig gör han inte men vill fortfarande vara hans nummer 1 =)

• Svar på tråden Tatuera mig men lovade att sluta =(
  • Emelisch

Säg som det är att du sååå gärna vill göra just detta.. Och att du tänkt på det länge men varit rädd för hur han skulle reagera..

• Anonym (tatto)

Jopp en av de jag vill göra är en av min fars tataueringar och fästmannen vet att jag vill göra den.. Har velat länge så den är nog helt oki men resten kan bli knepigt.... Hmm han är allt en liten "alldaglig" pojk :P

• Emelisch

Anonym (tatto) skrev 2008-03-16 21:17:34 följande:

Jopp en av de jag vill göra är en av min fars tataueringar och fästmannen vet att jag vill göra den.. Har velat länge så den är nog helt oki men resten kan bli knepigt.... Hmm han är allt en liten "alldaglig" pojk :P
    Okej.. Ja det kan vara knepigt sånt där när man inte har samma intressen och syn på saker hehe.
  • Anonym

Fattar inte ens hur du kan gå med på att han inte tilllåter dig att göra de.. De är ju dig han älskar å de är sån du är..

• Anonym (tatto)
    Anonym skrev 2008-03-16 21:32:13 följande:
    Fattar inte ens hur du kan gå med på att han inte tilllåter dig att göra de.. De är ju dig han älskar å de är sån du är..
    Som jag skrev så är det min kropp å jag gör det jag vill men jag ser vad arg han blir när jag vi prata om de... Å det är det jag menar....
  • NadiaMi

Men han blev ju kär i dig medan du var både tatuerad och piercad, så varför skulle du inte få skaffa några nya tatueringar? Du vore ju fortfarande bara dig själv, och samma tatuerade person han en gång föll för, bara lite mer tatuerad än tidigare och ännu lite mer bekväm i sin egen kropp eftersom du fått smycka den som du vill.

Jag ser inga nackdelar alls...

Vad är det som gör att han är så emot tatueringar att han blir arg när du pratar om det?

• denna där

Ursäkta men vad har han att göra med vad du gör med din kropp?
    Bearbeta honom?
    Herregud, det är väl bara att säga att du tänkt tatuera dig igen och så får ju han acceptera det.

Livet är för kort för att levas dammfritt.
  • denna där
    Svar på #5
    Anonym (tatto) skrev 2008-03-17 08:42:00 följande:
    Som jag skrev så är det min kropp å jag gör det jag vill men jag ser vad arg han blir när jag vi prata om de... Å det är det jag menar....
    Hade min man blivit arg på mig för att jag gör något med min kropp som han nu inte skulle gilla så hade jag talat om för honom att jag är en självständig individ och gör vad jag vill med min kropp. du är tillsammans med mig för den jag är hoppas jag och inte för min kropps skull.
    mina tatueringar förändrar inte mig som person.
    Livet är för kort för att levas dammfritt.
  • MansonDust

Men.. varför ändra sig för en kille ? Han visste väl hur du såg ut då ni träffades ? Varför ändra på sig ?

Om min sambo sa "Nej du, du får inte ha så där" då skulle jag 1. Skratta så tårarna sprutade. 2. Sen bli skitförbannad. 3. Göra slut, om han inte skärpte sig.

• Jennie med ie

Har ni gemensam ekonomi har han ju lite att säga till om vad som görs med era gemensamma pengar. Men i övrigt..... visst ska han få ha sin åsikt men som andra sagt, du var piercad och tatuerad när ni träffades så han vet "hur" du är. Du får väl försöka ställa tatueringarna emot risken att han inte tycker du är lika attraktiv längre. Vad är viktigast?

Svar på tråden Tatuera mig men lovade att sluta =(