Anonym (matglad) skrev 2008-03-17 11:49:06 följande:
sugaboo: Det var ju skönt att höra vet inte varför jag hängt upp mig på just detta men är bara livrädd att skada mitt lilla förhoppningsvis kommande
barn.Jo, ni andra har också rätt det finns glutamat i väldigt många livsmedel, men där är jag rätt duktigt äter inte halvfabrikat osv, men det är pga min vikt. Fick bara för mig i den tråden jag läste(och inte kan hitta nu) att det var speciellt mkt i kinamat.Vet att ni är många som tycker jag överdriver men det är ju så jag känner.
Ha ha, visst överdirver du :). Men det hör graviditeten till :). Själv tvingade jag till mig FYRA toxoplasmostest uder graviditeten för att jag blev skräckslagen bara en katt kom näremre än typ 100 m. Man fixerar sig vid vissa grejer. Om ett par veckor kommer du ha hittat nåt annat att älta, så kommer det va i 9 månader :). Det e bara att stå ut! O tänk såhär: om du e så noga med att undvika halvfabrikat annars (jag åt bara felixpajer till lunch...) så kan du VERKLIGEN unna dig kinamat, då har du ju det "till godo".