kuperad hund
En fråga till er som tycker det är snyggt med kuperade hundar. Vilka andra kroppsdelar är det OK att ta bort från djur bara för att man tycker det är snyggt? Ett ben? En tass? Nosen?
En fråga till er som tycker det är snyggt med kuperade hundar. Vilka andra kroppsdelar är det OK att ta bort från djur bara för att man tycker det är snyggt? Ett ben? En tass? Nosen?
logg81: "Sånt där förekommer ju redan på vissa raser fast genom målmedvetet avelsarbete."
Ok, så då är det alltså okej att kapa av ett ben om man får för sig att trebenta hundar är grejen?
elektra1: "Men det du skrev är ju delar som är till nytta."
Människan har ingen nytta av lilltån, ska vi kapa allas då? Och tror du att naturen försåg vargen med en svans bara för att det var snyggt? (tills människan i vissa vridna fall ansåg något annat)
annelie ek: Om jag överdiver? Är det inte folk som vill stympa sina husdjur för att det är snyggt som överdriver?
logg81: "Finns tom en vovve i USA som varit med på TV ganska mycket. Den vovven har bara bakben!!!"
Ja och det var husse och matte som stympade hunden för att den skulle bli fin? Jisses vilket dåligt argument. Det finns folk som klarar sig utan ben. Ska vi stympa alla?
logg81: Stortån är viktig, inte lilltån direkt. (och det finns iofs folk som tar bort den för att kunna få på sig "rätt" skor, kanske samma som stympar djur?)
Hmm, jag tycker min dotter skulle vara så mycket snyggare med bara ett ben. Och så länge det görs humant måste det väl vara OK?
Rostis: Nej det förvånar mig inte direkt.
Annelie ek: Stympning innebär avlägsnande av kroppsdel. Och svansen är väl en kroppsdel? Och den avlägsnas?
annelie: Så det är sandlådenivå när man gör en jämförelse som du inte gillar? Okejsan då. Fortsätt att stympa djur för att de ska bli estetiskt tilltalande då.