Karro K skrev 2008-03-24 15:18:16 följande:
Det finns en taverna som heter KOUROUPIS seom inte ligger sa langt ifran ert hotell Alexandra Beach. Ni gar ut fran hotellet och gar osterut, mot Platanias, nar ni kommer till en bensinmack SILK OIL gar ni upp pa den lilla gatan och darifran ar det skyltat. Mycket god mat, mysigt att sitta bade ute och inne, tror det finns liten playground for barn.Det ar blandat bade med greker och turister men det ar den enda jag kan komma pa i narheten av ert hotell.Skulle ni aka in till Chania stad en kvall utan barn kan jag rekommendera TAMAM. Ett gammalt turkiskt badhus. Trangt och litet stalle men UNDERBART GOD MAT och det ar supermysigt dar. Dock inget stalle att ta med barn pa eftersom barnvagn, barnstol inte far plats. TAMAM ligger i de gamla granderna innan hamnen.Uppe i byn Pano Stalos finns det ocksa bra stallen med BRA GREKISK MAT. Men dit far ni ta taxi, langt att ga. Imorgon ( 25/3 ) ar det Greklands nationaldag. Dagis, skolor, butiker, allt = stangt. Sa vi har en extra helgdag, NICE!!!!
Tack för alla bra tips! Ska skriva ner dom på en lapp och visa resten av familjen så vi vet vart vi ska käka nånstans =)
Kul för er med en extra helgdag, här hemma fortsätter det som vanligt, men barnen har väl påsklov nu vad jag vet...
Har du några andra utflyktstips du vill dela med dig av?