Priser....åh nu måste jag tänka efter lite. I stort sett kan man säg att varor som joghurt, smör, mjölk, skinka, ost och kaffe i butikerna är dyrare än i sverige. Till exempel kostar joghurt ABC för barn 1,80 euro ( 150 g x 2 burkar ). Det finns inget i storpack till exempel 1 eller 2 liters utan allting är i småpack. Ska ni handla en massa saker som spagetti, mjölk, grönsaker, frukost saker och annat som ni vill ha i kylskåpet under er semster ska ni åka till något av de större affärerna som INKA eller Champion Marinopoulos, försök undvika de små minimarkets eftersom de är oftast dyrare.
Att gå ut och äta. En sallad för 3 euro, en enkel tallrik med typ mousaka, köttfärsbiff, kotlett går kanske på ca 6-9 euro. Stek och dyrare från 10-17 euro. Det är olika från område till område och från ställe till ställe. Till exempel får du betala mer i Chania hamn än i en liten by, för i hamnen betalar du mest för utsikten, om ni förstår hur jag menar.
En kaffe kostar 2,5 euro och en toast 2 euro och en juice 2 euro skulle jag tro.
Har blivit för grekisk för att kunna ge er exakta priser. Kanske vi har några här som varit här nyligen och som kommer ihåg priserna bättre ????? Någon???
Glad Påsk till er!!!