• Anonym (knipkulan)

En knipkula har fastnat!

Har upptäckt att nu efter förlossningen så har jag lite svårare att hålla tätt, så då bestämde jag mig för att prova knipkulor. När jag nu skulle ta bort dem så har den ena fastnat. Och mina fingrar når inte att ta ut den utan trycker den bara längre in om jag försöker. Hur ska jag göra för att få ut den?

• Svar på tråden En knipkula har fastnat!
  • signaturbyte

slappna av, sätt sig som att du satt på toaletten(kanske inte på toastolen om du inte vill riskera att tappa i den)
    ligg ner en stund och sätt dig sen på huk.

• Julias mamma

Sätt dig på huk och "krysta" ut den...det skall funka har jag hört....

Annars får du springa till gyn så får dom hjälpa dig!

• TheMilky

Sätt dig på huk och krysta. Om du inte får ut den, så får du ringa sjukvården.

• Anonym

samma har hänt här, min man fick plocka ut den.. haha! men de va lättare för han å nå kulan än för mig....

• Anonym (knipkulan)

Satte mig på huk och lyckades pilla ut. (funkade inte att krysta) Jag har liksom en rejäl kant som den hamnade ovanför. Kanske är vanligt att man har det? Har inte så bra koll. Men det känns inte som att det blir någon träning när kulan hamnar där. Hur ska det kännas när man tränar? Jag behövde ju liksom inte knipa för att behålla kulorna inne. Måste göra något fel?

• MansonDust

Då är de för stora, köp mindre ?

• Anonym (knipkulan)

Aha, så det finns olika storlekar, det visste jag inte. Såg bara den här storleken i den butik jag handlade dem.

• Anonym

det är vanligt att de fastnar på "hyllan" som du beskriver, då gäller det bara att slappna av...

• Anonym (knipkulan)

Men får man någon träning när de fastnar på hyllan?

Svar på tråden En knipkula har fastnat!