• Anonym (knipkulan)

En knipkula har fastnat!

Har upptäckt att nu efter förlossningen så har jag lite svårare att hålla tätt, så då bestämde jag mig för att prova knipkulor. När jag nu skulle ta bort dem så har den ena fastnat. Och mina fingrar når inte att ta ut den utan trycker den bara längre in om jag försöker. Hur ska jag göra för att få ut den?

• Svar på tråden En knipkula har fastnat!
  • EmmAhh

Men knipkulor ska ha ett snöre mellan sig och ett snöre som man kan använda för att dra ut de, annars är det geishakulor och de har ett helt annat användingsområde.

• Anonym (Kniiiiip)

Nä då får man knappt någon träning alls.

Du ska köpa så liten storlek att när du inte kniper alls så glider kulan ner, men stor nog att du ska ändå kunna hålla kvar den när du kniper. Ju mer vältränad man blir desto mindre (och tyngre) kulor kan man behålla.

Mina kulor är 1,5 cm i diameter, utan trådar.

Ett tips är att köpa kulor som har trådar, då kan du alltid dra ut dem om de skulle halka för långt in.

• Anonym (knipkulan)

Men där jag köpte dem fick jag veta att dessa används för knipövningar. Fick till och med en lapp med beskrivning och tips på hur man tränar. Skumt...

• Anonym (Kniiiiip)

På vilket sätt skiljer det sig? Jag menar - kula som kula, med eller utan trådar. De går lixom att knipa om dem ändå.

EmmAhh skrev 2008-03-17 09:58:48 följande:
    Men knipkulor ska ha ett snöre mellan sig och ett snöre som man kan använda för att dra ut de, annars är det geishakulor och de har ett helt annat användingsområde.
  • Lovan

Kan rekommendera såna här! Det är knipkulor med silikon runt om, som gör att de är hygieniska och samtidigt tränar de "på rätt ställe".
    Har använt såna både före och efter mina förlossningar, och de funkar kanoners!

www.lustparty.se/product.html&category_id=15004&search_page=
    Ps! Det sitter ett snöre på dem så det är inga bekymmer att få ut dem.

Säljs både lite här och där - googla på dem så ser du! (tror de kallas för smartballs också!)

KAFFE KAFFE KAFFE!!! *springer omkring som en ekorre på ectasy*
  • Lovan

Här är googlesidan för att se dem bättre!
    images.google.se/images&q=smartballs&btnG=S%C3%B6k+bilder&gbv=2

• Anonym (knipkulan)

Det är den här sorten jag har:
    www.passionofsweden.se/index.html

Men då kanske de där smartballs är bättre. Tack för tipset Lovan! Kan man välja olika storlekar på dem? Står inte hur stora de är...

• Anonym (knipkulan)

Äh, länken funkade inte som den skulle! Det är alltså den sorten som heter Pärlemo.

• Lovan

Finns bara en storlek (iaf fanns det bara det när jag köpte mina). Men tror inte att det är storleken som är grejen, utan det är själva träningen i sig. I början sätter man in dem, går och lägger sig och ligger några minuter. Sen succesivt (hur stavas det???) tränar man upp musklerna och kan stå och gå med dem. När man "värmt  upp" kroppen och tränat upp musklerna har man inne dem i 8 timmar och beter sig som vanligt när man har inne dem. Funkar ypperligt att städa hemma med kulorna i.

• Anonym (knipkulan)

Hur tunga är de? Och vad har de för diameter?

• Anonym (knipkulan)

Småtokig: Tack för infon! Hittade även info då jag letade upp en annan hemsida. Där stod det lite andra siffror, men det är kanske så att det finns olika storlekar. Ska läsa runt lite mer.

Tack för hjälpen!

• EmmAhh

Geisha kulor hr ingen kula i sig som gör att bäckenmuskulaturen spänns automatiskt. Riktiga knipkulor har det.. De kulorna är stora, men finns olika tyngder i de.
    Geisha kulor har man i under samlag för att stimulera både mannen och kvinnan.

• EmmAhh

Pärlemo är geisha kulor. Smart balls rekommenderar jag starkt!

• Vroooooom
    EmmAhh skrev 2008-03-17 15:11:40 följande:
    Geisha kulor hr ingen kula i sig som gör att bäckenmuskulaturen spänns automatiskt. Riktiga knipkulor har det.. De kulorna är stora, men finns olika tyngder i de.Geisha kulor har man i under samlag för att stimulera både mannen och kvinnan.
    Fast geishakulor fungerar rätt bra att använda som knipkulor också. Jag kan inte använda smartballs så jag använder såna kulor och de är jättebra att träna med.
    Men kan man använda smartballs så är ju dom säkert ännu bättre
  • EmmAhh

Är man väldigt vältränad har jag hört att geishakulor fungerar. Jag var på Lusthuset i Gävle för att köpa knipkulor och där visade han som jobbade både knipkulor och geishakulor. Tror det lätt blir förvirring där..

Svar på tråden En knipkula har fastnat!