• systero

    läkarintyg för avbokning resa?

    Hej
    Har en resa inbokad till turkiet i v 28 men jag känner verkligen inte för att åka så sent i grav. Har avbeställningsskydd men man måste ju ändå ha läkarintyg för att få avboka. Nån som har erfarenhet? Är det tillräckligt skäl om man haft flera uvi under grav som ju kan starta sammandragn osv?

  • Svar på tråden läkarintyg för avbokning resa?
  • really

    Du får läsa villkoren för ditt avbeställningsskydd noga. I de flesta står det att det inte gäller om det är något som beror på graviditet.
    Dvs, står det att du har "hälsoproblem bla bla bla pga graviditet" så kommer det inte gälla.... trist men sant (jag har själv haft samma problem och är SÅ irriterad - och fattigare!)

    Lycka till, hoppas du har bättre avbeställningsskydd än jag hade (täcktes av VISA, AMEX, tilläggsförsäkring till hemförsäkring med TryggHansa - resklar - men ingen av dem funkade. Det var dock för flygstol köpt via Travelstart)

  • Villvaraanonym83
    systero skrev 2008-03-17 10:23:15 följande:
    läkarintyg för avbokning resa?

    Hej
    Har en resa inbokad till turkiet i v 28 men jag känner verkligen inte för att åka så sent i grav. Har avbeställningsskydd men man måste ju ändå ha läkarintyg för att få avboka. Nån som har erfarenhet? Är det tillräckligt skäl om man haft flera uvi under grav som ju kan starta sammandragn osv?


    Jag är gravid i vecka 22 och skulle åkt till Paris över påsken. Jag pratade med läkaren (ett besök som bm ordnade åt mig) och sa att jag inte orkade åka pga foglossning. Hon skrev ett läkarintyg som jag skickade in och vi fick tillbaka alla pengar. Om du har betalt med kort så brukar du automatiskt ha avbeställningsskydd. 
Svar på tråden läkarintyg för avbokning resa?