• Trolovade

Stygnen kliar??

Fick en underbar dotter förra lördagen, sprack lite och vart sydd med tio stygn, men nu är det så att det kliar något fruktansvärt, är det stygnen som läker eller kan jag ha fått svamp kanske..??

Någon annan som haft sån klåda att ni velat hämta en gaffel och riva med? Slutade det klia av sig självt isf?

• Svar på tråden Stygnen kliar??
  • Nellies matte

Åh mina kliade av bara satan! Ibland sved det till också fast inte i själva stygnet utan längre in i själva magen. Men det gick över och är läkt och fint nu, fats någon känsel kring området har jag inte...och det var 5 månader sedan jag snittades.

Nellie och Ella, ni är allt för mig!
  • mammutten81

Okje, men du födde väl vaginalt TS?

• Trolovade

Ja, jag födde vaginalt...

• Maddelän

jag födde vaginalt och sprack lite. det kliade skiiit mycket när det var på väg att läka. Ville köra upp en kaktus vissa dagar, hahaha! Det är bara stå ut. Men om du tror att det är en svampinfektion kan du köpa självtest på apoteket och behandla med pevaryl.

• Trolovade

Jag brukar ha ganska lätt att få svamp, och förknippar det då med kliandet så får väl ta och köpa ett sånt test

Men kanske inte är så eftersom du också verkar haft ganska så besvärlig klåda *S*

• fridanystrom

Jag förstår dig precis, kliade så in i bomben! :)Jag använde mig av idomin salva och stök på, det hjälpte mig verkligen! Fick höra det av en kompis, och jag tackar gud för det!

• jag7

Duschen hjälpte mej! När det kliade som värst tog jag en dusch.

• Trolovade

Va skönt, vill inte behandla mig för någon svamp som jag inte har.. :-S Känns ganska så onödigt...

• WimZy

Jag sprack rätt mkt (total sfinkter ruptur) och fick sys i en timme. Mina stygn kliar inte, men dom skaver. Fick ta bort ngr förra veckan och nu känns det lite bättre.

• CillaPilla

Blev också sydd med ett par stygn, både i mellangården och pga en delvis sfinkter eller vad det heter. Mina börjar klia lite då och då nu efter drygt 2 veckor. Dusch hjälper ganska så bra. Nåt jag INTE tror hjälper är ju att man går med binda hela tiden och inte får sån bra luft... Men det avtar väl det med så småningom.
    Tjingeling!

• Lallin79

Att duscha hjälper för stunden. Försök att lufta så mycket som möjligt - lite svårt om man har avslag dock
    Det finns en gel på apoteket som heter intim fuktgel, den svalkar och återfuktar. Jag tyckte den var jättebra. Och det slutar klia till slut! Men det är ju illa när det är som värst!

• Jempa L

Prova att dränka in en tvättlapp med babyolja och badda på. Om stygnen är torra så gör det att det känns bättre.

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • minirats

det kliar när det läker !!!!

• strålöga

Haft problem själv med kliande stygn, smörjt med xylocain gel, det stör inte sårläkningen.

Svar på tråden Stygnen kliar??