min 17-åring är gravid!
Hmmm, ja. Som du säger finns det ju inte så mycket du kan göra, om du med det menar att du vill att hon ska avsluta graviditeten.
Förstår att det har varit jättejobbigt med alla konflikter o.s.v. men jag tror att du måste dra ett djupt andetag och vara vuxen
i den här situationen.
Skriv ett brev till henne (fritt från ankagelser och ilska, däremot kan du ju säga att du är ledsen för de konflikter ni haft men att du hoppas att ni ska hitta tillbaka till en bra relation). Tala om att även om du tycker att hon är för ung för att få barn så inser du att det inte är ditt beslut att fatta och att du kommer att stötta henne oavsett vilket beslut hon tar. Jag tror att hon behöver höra det, även om hon hellre skulle be dig fara och flyga än att erkänna det ...
Anledningen till att jag tycker att du ska skriva snarare än att ringa är att det är lättare att vara sansad i ett brev, du kan ju innan du skickar gå igenom brevet och rensa bort sådant som bara gör henne arg eller sårad istället för att nå fram. När man pratar är det så lätt att ord halkar ut.
Vill avslutningsvis tipsa om Bris hjälptelefon för vuxna, där kan du säkert få stöd och goda råd: 0771-50 50 50