Inlägg från: Diorlover |Visa alla inlägg
  • Diorlover

min 17-åring är gravid!

Jag var 17 när jag blev gravid. dock e jag kanske annorlunda än dem i min ålder. Jag ahde fast jobb egen lägenhet med sambon osv. har jobbat sedan årskus 9 slutade. Alltid betalat mina räkningar osv...

Blev gravid en månad innan jag blev 18 och det var planerat. Och idag är ahn 13 mån. Jag & sambon är glada över hnoom och fick gå igenom 2 missfall innan det funka.

Prata med din dotter. har dom gått igneom ekonomi, boende, hur doms ka göra med föräldraledighet. Livet blir annorlunda när man får abrn men man slutar intw allt leva. Hon msåte tänka efter att skulle hon klara detta på egen hand om han lämnar henne, vice versa. det gjrode jag & sambon för man vet aldrig. vi gick igenom rpecis allt innan vi skaffa abrn...

men hon kommer behöva sin mammas stöd om hon behåller det.

• Diorlover

Svårt att stötta ditt barn? Va det hemskaste jag hört. Mina föräldrar var alltid där för mig oavsett vad. Då menar jag precis ALLT så fanns dom vid min sida och hjälpa mig om jag behövde det. Du älskar väl din dotter, varför ska det vara svårt att stötta henne då? Ska du slänga ut henne istället? Det är ju DITT barnbarn hon bär på vill du inte ha en relation till han/henne?

• Diorlover

Ja jag känner ju inte din dotter kan bara tala genom egen erfarenhet. Jag var och är annorlunda än dem i min ålder. jag e lite speciell lillgammal. Men visst det är oerhört kämpig med barn i min ålder för alla ens vänner skiter i en. Kul att vara där när bebisen är lite och söt men sen är det trist. Jag och min sambo har fått hitta nya vänner för vi lämnade dem andra.

Visst är hon omogen så är det ingen ide för henne att skaffa barn. Kanske tycker det är konstigt jag valde att skaffa barn tidigt. men det var ju vårt val och tråkigt nog har jag aldrig fått lov att vara barn. Inte pga mina föräldrar utan pga vissa händelser. Men när jag se tillbaka skulle jag aldrig göra något annorlunda och ångrar inget.

• Diorlover

mari43: Det är väl klart jag är ung, är för tusan bara 20 år. Du verkar ta illa upp bara för vi inte ger dig dom svar du vill ha? Du verkar redan bestämt dig. sen behöver du itne vara så otrevlig mot mig som du är och lägga en sådan kommentar utan att känna mig. Kan mna se bortom siffror finns det så mycket mer. Jag är mognare om de flesta 25 åringar i min umgängeskrets.

Svar på tråden min 17-åring är gravid!