min 17-åring är gravid!
Jag är 17 och gravid, ska få min lill* i början av juni.
Jag går fortfarande i skolan och allt funkar jättebra. Jag har bra kontakt med kompisar, mycket pga att man har internet..
Visst är det verkligen inte samma sak som förut att man är ute lika mycket och träffar kompisar osådär, men det är sådant man får ta, man orkar inte lika mycket nu som förut. Men jag har iaf fullt stöd från mina föräldrar, de var väldigt emot det ibörjan mest pga att jag just börjat en ny klass och ny skola och ny linje som jag verkligen trivs på, men sedan när allt sådant fixade sig när jag tog reda på hur jag kunde göra osådär så smälte det.. Nu är de bara glada för min skull och tycker det ska bli kul. Jag ska vara mammaledig i ett år sedan gå tillbaka till skolan och gå klart.. Är däremot inte tillsammans med pappan tillbarnet men han tar sitt ansvar osv,, och jag bort fortfarande hemma och kommer göra det sedan också. Har stort hus och även stort rum med egen toalett osv då det är inga problem varken för mig eller för min mamma eller resten av familjen..
Stötta din dotter i vilket beslut hon än tar. Tro mig du kommer bara må gott sedan av att se magen växa och bebis sparka och se de lilla pyret på ul, min mamma följde med mig på ul och det kändes jätteskönt :)