• indus

min 17-åring är gravid!

17 år ÄR väldigt tidigt att bli gravid, det tycker jag. Väldigt tidigt.
    Men det som slår mig är att det även är ganska tidigt att låta henne flytta, med pojkvän, till annan ort, när hon dessuton (enligt dig) är väldigt omogen. Jag tycker inte du borde ha låtit henne flytta från början och liksom "chansa" på att hon skulle mogna.
    Hon kanske hade behövt mogna hos er. Med stöd, kärlek och värme. Att en 17 årig tjej beter sig omoget och ohyfsat är nog något man får ta....deal with it, liksom. Låter helt normalt tycker jag.
    Att flytta problemet till annan ort och hoppas det ska gå över i en lägenhet med pojkvän, var nog inte så bright!
    det enda du kan göra nu är nog att stötta henne. Du har nog inget att vinna på att bli galen och önska en abort.  Det ger dig nog inte det du hoppas på. Fråga henne vad hon önskar av er (mamma o pappa), vad hon förväntar sig och hur ni på basta sätt kan finnas där för henne och ert kommande barnbarn.
    Lycka till.

• indus
    marina81 skrev 2008-03-20 19:37:37 följande:
    Varför är det tidigt egentligen? Man är ju troligen myndig när barnet fötts o när man är 17-18 är man faktiskt vuxen, inte barn.
    Ja, missförstå mig rätt...Jag tycker inte det är FEL, bara tidigt. Det är min åsikt och jag kritiserar inte de som väljer skaffa barn "tidigt"....
Svar på tråden min 17-åring är gravid!