Inlägg från: m00nfl0wer |Visa alla inlägg
  • m00nfl0wer

min 17-åring är gravid!

Hur man ska göra? Har hon redan bestämt sig så kan du inte göra annat än att finnas där för henne!

Oavsett vem det gäller så kan man säga ifrån om någon är ohyfsad och bråkar? Mer än så kan man väl inte göra.

• m00nfl0wer

Jag var 16år och 9månader när jag fick min dotter. Jag har papper på att jag inte är "normal", jag har Emotionell Instabil Personlighetsstörning (Även kallat Borderline) men ändå tar jag hand om min dotter. Många trodde att jag inte skulle klara det, att jag var för omogen etc. Jag har attitydproblem och är lättretlig. Men se.. nu är jag 19år, min dotter är en vålmående, lycklig och harmonisk 2½åring.

"Jämför man min 17-åriga dotter med andra 17-åringar så är hon kanske 13, 14 år när det gäller mognad och det har vi papper på! Så jag har all anledning att oroa mig!!" - Usch vad illa det låter! Det är som att din dotter skulle vara värsta problembarnet. Varför lät du henne flytta då?

Tänk om mina föräldrar skulle säga så om mig? Fy vad jag skulle hata dom! Vi är människor vi också, vi kanske bara behöver lite tid.

• m00nfl0wer

Man kan räknas som ungdom tills man är 25år. (titta på t.ex SJ.se och så)

Bevabus skrev 2008-04-11 08:53:03 följande:
    13-18 åringar är ungdomar. inte barn. det har du helt rätt i.sen kan man ju diskutera det där med att kunna göra pulvermos eller inte i min ålder...jag är snarare mera orolig över de små 10-åringarna som idag går i högklackat, urringning (har inte ens fått bröst än ju), smink och en svindyr mobil i ena handen. Hemskt att dom inte fattar hur mycket barndomen faktiskt betyder för en. Dom vill växa upp alldeles för fort...dom tror att livet är bättre som vuxen.När jag var 10 år så visste jag inte ens hur en mobil fungerade! Och jag var 10 under år 2000!! Samhället har förändrats läskigt mycket på den korta tiden...Förlåt TS om det blev OTHur går det med dig och dottern förresten?
Svar på tråden min 17-åring är gravid!