min 17-åring är gravid!
Hur man ska göra? Har hon redan bestämt sig så kan du inte göra annat än att finnas där för henne!
Oavsett vem det gäller så kan man säga ifrån om någon är ohyfsad och bråkar? Mer än så kan man väl inte göra.
Hur man ska göra? Har hon redan bestämt sig så kan du inte göra annat än att finnas där för henne!
Oavsett vem det gäller så kan man säga ifrån om någon är ohyfsad och bråkar? Mer än så kan man väl inte göra.
Jag var 16år och 9månader när jag fick min dotter. Jag har papper på att jag inte är "normal", jag har Emotionell Instabil Personlighetsstörning (Även kallat Borderline) men ändå tar jag hand om min dotter. Många trodde att jag inte skulle klara det, att jag var för omogen etc. Jag har attitydproblem och är lättretlig. Men se.. nu är jag 19år, min dotter är en vålmående, lycklig och harmonisk 2½åring.
"Jämför man min 17-åriga dotter med andra 17-åringar så är hon kanske 13, 14 år när det gäller mognad och det har vi papper på! Så jag har all anledning att oroa mig!!" - Usch vad illa det låter! Det är som att din dotter skulle vara värsta problembarnet. Varför lät du henne flytta då?
Tänk om mina föräldrar skulle säga så om mig? Fy vad jag skulle hata dom! Vi är människor vi också, vi kanske bara behöver lite tid.
Man kan räknas som ungdom tills man är 25år.
(titta på t.ex SJ.se och så)