Tack for alla svar!
Petrusse och Sbalogun,
Maste man ha fatt samordningsnumret for att kunna fa ett provisoriskt pass? Jag haller med om att det ar lojligt dyrt, men det kan helt klart vara vart det. Ang vigselbevis, ar din man svensk medborgare, Petrusse? Vi ar bada svenskar och gifte oss i Sverige, behover vi lamna in det da med?
PigeonP,
Tanken har slagit mig, men vi ar inte sakra pa att vi vill att bebisen ska bli brittisk medborgare. Vi ar som sagt svenskar bada tva, och av sakerhetsskal vet jag inte om jag vill ha ett engelskt barn, aven om det ar nagot battre an att vara amerikan. Som svensk kanner jag mig ganska trygg utomlands, jag tror inte att vi blir kvarhallna av terrorister i forsta hand, utan att de siktar in sig pa medborgare fran lander som lagger sig i andra landers angelagenheter mer, t ex USA och UK. Jag vet att det ar langsokt... Med de nya non-dom skatterna ar jag heller inte saker pa att det ar sa lyckat att ha ett barn med engelskt pass, det kanns som att det blir svarare att bevisa att man har sin domicile utanfor UK da. Hur resonerade ni innan ni bestamde er for att skaffa brittiskt pass?
Tacksam for svar!