• Sniglar och Krut

Är det en tröst att veta att det finns folk som har det värre än du? (Läs TS)

Jag upplever ibland att folk som har det jobbigt av någon anledning, stort eller litet bekymmer, mår bra av att höra om folk som har det värre.
    Att man inte vill känna sig ensam med sitt problem, det förstår jag. Men personligen skulle jag nog gräva ner mig ännu mer om jag mådde dåligt och tänkte på alla andra som har det värre.
    Hur fungerar du?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det en tröst att veta att det finns folk som har det värre än du? (Läs TS)
  • krakel

Nej jag anser att ingen kan ha det värre för för alla så är det cärst just för dem.. jag förlora ett barn för mig är det värsta som hänt men om man ska se krasst så finns de de som har det värre och förlorat 2..

men det är inte jämförbart utan för mig är det värst det som hänt...

säger samma till dem som beklagar sig för nåttt till mig men sen säger att jag har det värre... nej det har jag ite vi har det liak jobbigt fast på olika sätt...

• Sniglar och Krut
    krakel skrev 2008-03-18 01:50:14 följande:
    Nej jag anser att ingen kan ha det värre för för alla så är det cärst just för dem.. jag förlora ett barn för mig är det värsta som hänt men om man ska se krasst så finns de de som har det värre och förlorat 2..men det är inte jämförbart utan för mig är det värst det som hänt...säger samma till dem som beklagar sig för nåttt till mig men sen säger att jag har det värre... nej det har jag ite vi har det liak jobbigt fast på olika sätt...
    Så tänker jag också.
    Sorg är personligt, och ingens sorg är värd mer.
    Har man sorg, känner man sorg, så är det känslor som måste få ta plats hos en själv oavsett om andra bär en sorg som kanske anses "viktigare" eller "större".

Beklagar det som hänt er.
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Tinzu

Nej, det är ingen tröst, det gör varken till eller från

• Häxan Jia

Nej, de känns jobbigt att de finns folk som har de som mig eller haft de som mig eller har de mycket värre.... usch va hemsk världen är...

Andras hemska liv får inte mig att må ett dugg bättre...

Så satans lycklig och fortfarande EN STOLT SLYNA!!!!
  • dragonskin

Citerar några rader sagda i en film, som reflekterar mina tankar och känslor om det hela:

"- Vad får dig att tro att dina problem är större än andras?!
     - De är mina."

♥ ♥ Minna & Therese 25/1 -08 ♥ ♥
  • Mandi74

Nej, det är ingen tröst, det gör varken till eller från

Orkar inte bry mig om hur andra har det..

Don't knock masturbation, it's sex with someone I love.
  • Ammi1970

Annat...

Jag ser det så här, visst har jag mycket problem med mycket i mitt liv och mycket går inte att ösa, så jag får lära mig leva med det. MEN om någon annan har andra problem större eller mindre kan man inte säga. För den personens problem är stort för den, och den mår skit av det. Då kan inte jag säga mitt e värre, även om jag kanske ibland kan tycka det för mig själv.

Är andras problem värre? Både ja och nej för personen som har problemet.

Exempel:
    Jag lever i konstant smärta, och är ofrivilligt barnlös pga av cancer när jag var tre år, och ja jag tycker att mitt liv e skit ibland och mår riktigt dåligt av det.
    Sen finns det någon annan som kanske precis har genomgått en period då ekonomin rasat, blivit arbetslös, och såklart mår den personen lika dåligt för det som jag då gör för mitt, för detta är dennes persons problem.

Svårt att förklara men hoppas ni förstod lite...

Önskar alla en trevlig påsk...

• lövet2

Ja, det är en tröst för mig att veta. Om jag är förkyld, så har jag i alla fall tur som inte har lunginflammation som XX. Eller om jag har magsjuka? YY har det värre, för hon är nyopererad i gallan.
    Det finns alltid de som har det värre än jag, och det får mina problem att kännas mindre jobbiga.

• Behemot

På ett sätt kan det vara en tröst att det finns människor i samma situation. Även om jag önskar dem allt gott så känner jag mig mindre ensam då...
    Jag vill inte att andra ska ha det värre eller ens lika illa, det är inte det som det handlar om.

Svar på tråden Är det en tröst att veta att det finns folk som har det värre än du? (Läs TS)