• kaksmulan

viktigt att få skälla men inte visa ngn kärlek?

Jag håller också med dig!
    Jag har vuxit upp i liknande förhållande som din dotter. Min styvfar var INTE trevlig men han var liksom den enda faderliga förebild jag hade. Men några varma känslor fanns inte där och vad jag än gjorde för att "vara tillags" och att bli älskad av honom så var det bara hårda ord och bannor jag fick tillbaka. Det är inte roligt att se hur man blir särbehandlad och även fast man älskar sina syskon så är det tungt att se att man aldrig kommer att bli lika "bra" som de är!

Barn behöver kramar, kärlek och uppskattning först och främst! Kan man inte ge barnen de har man inte heller rätt till att tillrättavisa dem och bråka på dem!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • kaksmulan

morsa06: Känner igen det där! Min styvfar är inte död men jag har ingen som helst kontakt med honom och saknar det inte heller för fem öre! Han är en skitstövel som kunde gjort saker annorlunda men valde att vara dum i stället. Även om han var min "pappa" i över elva år så kunde jag inte bry mig mindre om honom. Hade han och min mamma varit tillsammans idag så hade jag valt bort all kontakt med min mamma. Iofs har hon och jag inte så mycket kontakt men det händer att hon träffar barnbarnen då och då men om min styvfar hade varit med i bilden så hade det varit NADA!!!!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
Svar på tråden viktigt att få skälla men inte visa ngn kärlek?