• anselina

Ni som ätit primolut-nor, hur länge tog det efter sista tablett ni fick mens?

har ätit detta preparat i 10 dagar, enligt bipacksedeln och ssk skulle blödning komma ca 3 dagar efter avslutad kur... är nu på dag 5 och ingen blödning.
    när kom den för dig (ca)
    Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Ni som ätit primolut-nor, hur länge tog det efter sista tablett ni fick mens?
  • Moonstone

jag har oftast börjat blöda 3 dagar efter sista tabletten, men det där är säkert väldigt individuellt...

• Treasures

Samma här, börjar blöda tre dagar efter sista tabletten (har tagit tre kurer nu). Har du kollat så du inte är gravid?

• anselina

det är det säkert! jag har kollat och jag är inte gravid....
    Treasures: hur har det gått med pergo,ha du fått ÄL?  ska sj börja min 3:e kur dubbeldos när mensen kommit.

• anselina

moonstone: gick in å läste din press.... fy faan vilka bemötande ni haft å detta ä sverige!
    jaa förstår de känns hopplöst, hälst när läkarna bara nonchalerar en...
    om inte enkelkur fungerar ska man få gå på dubbelkur... de sa iaf min ssk...
    ´lycka till!! kram

• sokkerbit

min kom 4 dagar efter sista tabletten.. så det kan nog variera(=

• Moonstone
    anselina skrev 2008-03-18 22:38:17 följande:
    moonstone: gick in å läste din press.... fy faan vilka bemötande ni haft å detta ä sverige!jaa förstår de känns hopplöst, hälst när läkarna bara nonchalerar en...om inte enkelkur fungerar ska man få gå på dubbelkur... de sa iaf min ssk...´lycka till!! kram
    tack för omtanken! fick du dubbeldos snabbt? har du ägglossat av det? hoppas du får din blödning snart så att du kan starta nästa kur, vi vet ju alla hur det är att bara gå och vänta... lycka till!!
  • anselina
    Moonstone skrev 2008-03-19 09:43:01 följande:
    tack för omtanken! fick du dubbeldos snabbt? har du ägglossat av det? hoppas du får din blödning snart så att du kan starta nästa kur, vi vet ju alla hur det är att bara gå och vänta... lycka till!!
    jag fick gå på 2 enkelkurer, den första fick jag ÄL på och den andra var Äl nästan obefintlig, å de va efter det mensen försvann... men nu har mensen kommit!!!
    så om 2 dagar börjar jag med dubbeldosen, så det är första kuren med dubbeldos för mig
  • Treasures
    anselina skrev 2008-03-18 22:30:58 följande:
    det är det säkert! jag har kollat och jag är inte gravid....Treasures: hur har det gått med pergo,ha du fått ÄL?  ska sj börja min 3:e kur dubbeldos när mensen kommit.
    Hej! Jag har bara ätit en enkelkur hitills, och då fick jag ingen ÄL, så därav Primolut-Nor igen för att få mens. Nu har jag precis börjat på dubbelkur Pergotime, dag två med tabletterna. Hoppas på bättre lycka denna gång, men är lite negativt inställt känner jag efter det första misslyckandet.
    Börjar du på dag 3? Det gjorde jag.
  • Snöbär

Mig tog det ca ett halvår innan jag fick mens.

• anselina
    Treasures skrev 2008-03-19 18:09:36 följande:
    Hej! Jag har bara ätit en enkelkur hitills, och då fick jag ingen ÄL, så därav Primolut-Nor igen för att få mens. Nu har jag precis börjat på dubbelkur Pergotime, dag två med tabletterna. Hoppas på bättre lycka denna gång, men är lite negativt inställt känner jag efter det första misslyckandet.Börjar du på dag 3? Det gjorde jag.
    jag började på dag 3... förstår din "negativa" inställning, den känner jag å utav
    man vill som att det ska fungera på engång... men men det är bara att vänta ut.....
    har då käkat mina 5 dagars pergo kur... fick mensen tillslut.....
    hoppas att du + ar snart!!!

Snöbär: ett halvår är juh hur länge som hälst.... hur stod du ut!!!
Svar på tråden Ni som ätit primolut-nor, hur länge tog det efter sista tablett ni fick mens?