• Selenea

Badkläder för gravida

Jag är i desperat behov av tips på var man kan köpa bra badkläder för gravida, och helst inte till hutlösa priser. Har tittat runt lite i olika nätbutiker och där verkar snittet ligga på 500-800 kr, vilket känns lite i saftigaste laget när man har andra saker att inhandla inför bebisens ankomst också. Problemet är att jag har fått stora bröst (F-kupa), annars hade det ju kanske räckt med att bara ha köpt något större storlek än normalt. Det här med mammasim är ju så vanligt, så varför är det så ont om varierade badkläder för gravida? Alla tips mottages tacksamt.

• Svar på tråden Badkläder för gravida
  • Hugo Boss

har sett på HM's hemsida att dom har en gravid-baddräkt..kanske att dom även har den i affär..har inte tittat efter..

tiden som var gick snabbt..men tiden i nuet går sakta...fast snart är det maj =)
  • Selenea

Den var snygg och till ett bra pris, men den verkade inte ha insydd kupa och inte så mycket stöd till brösten. Men det kanske är värt att prova den om den finns i butik? Nån som har den eller har provat den? Vad tyckte ni?

• Muskot

Jag har försökt beställa den från hemsidan, men det står att det är leverans först i vecka 21 och det är lite sent för mig tyvärr... Men de hade en svart i en HM-butik jag kollade i, inte med de där vita ränderna tyvärr utan med nån glittrig tråd istället.

• Selenea

Muskot: Provade du den? Hur satt den i bysten? Gav den nåt stöd?

• Muskot

Nix, jag provade inte den som fanns i butiken men om jag inte minns fel såg den rätt sladdrig ut - men jag törs inte svära på det, det var några veckor sen.

• skrivmaskin

Jag köpte den svarta baddräkten från HM, med vita kanter. Jag har DD-kupa nu och trodde inte den skulle passa men det gör den faktiskt. Tog ett par storlekar större än vad jag egentligen drar, och magpartiet blev inte alls sladdrigt för det. Den är liksom rynkig i sidorna så man växer i den så att säga :) Jag är sjukt nöjd för 179:- eller vad den kostade.

Skjut inte upp sådant till i morgon som precis lika gärna kan skjutas upp till i övermorgon
  • sorba

Köp en svart bh och ett par svarta bikinibyxor. Tror ingen kollar så noga!

• Blåvinge

Jag köpte min badräkt på mamastore.se. Man kan välja storlek
    + välja mellan en massa kupstorlekar i varje storlek. Jättebra!
    Leveransen var dock lite lång tyckte jag. 2-3 veckor då jag
    beställde. Men det kan säkert variera.

Var bor du någonstans. Vet att Mamastore nu har öppnat en butik
    i Stockholm, så om du bor i närheten kanske det går fortare att
    åka in och köpa en badräkt i butiken.
    Badräkten kostade 379:-. OK pris.

• PBCB

På underklädeskedjan change finns stora storlekar men riktigt snygga grejer och schyssta priser. finns den inte i din stad kanske de säljer via nätet?

Svar på tråden Badkläder för gravida