• Anonym

Vad är det som kliar på underlivet? Hjälp mig.

Jag är gravid i vecka 27.. Det kliar något jävulskt på underlivet. Alltså inte i, eller på inre blygläppar, utan i huden på könshåren.. Framförallt på de yttre blygläpparna. Vet inte vad det är alls. Det hjälper inte om jag smörjer och jag kliar hål hela tiden. Känns nästan som skabb ibland.
    Hade det varit en könssjukdom skulle min sambo också haft det..
    Någon som har haft likadant eller tror sig veta vad det är?

• Svar på tråden Vad är det som kliar på underlivet? Hjälp mig.
  • Anonym

jag tro det bara är svamp du har..har varit sån under mina graviditeter oxå.

• marsipan tomte

Svamp låter det som att du råkat utför

• Nyfiken gul

låter som svamp ja...

Finns receptfria medel på apoteket du kan använda dig av.

Kom ihåg att lufta underlivet ofta - sov helst utan trosor på natten och undvik material som inte andas typ lycra, nylon.. så kasta strumpbyxorna och använd bomullstrosor och skippa tajtsen...

• Anonym

Svamp där?
    Låter ju helt absurt. Kan det verkligen vara det? Trodde det bara gick att få svamp i underlivet..

Vad är det för receptfria medel jag skall köpa? Kanske kan kolla på Apotekets hemsida.. Vill helst inte gå in och fråga på Apoteket känns det som. Stå där och förklara läget liksom.. Njae.

• marsipan tomte

Pevaryl eller cansten är 2 preparat som du kan prova

• Nyfiken gul
    Anonym skrev 2008-03-18 18:53:36 följande:
    Svamp där?Låter ju helt absurt. Kan det verkligen vara det? Trodde det bara gick att få svamp i underlivet..Vad är det för receptfria medel jag skall köpa? Kanske kan kolla på Apotekets hemsida.. Vill helst inte gå in och fråga på Apoteket känns det som. Stå där och förklara läget liksom.. Njae.
    Svamp kan man få över hela kroppen av olika orsaker.. Tänk på fotsvamp och karlar kan få skäggsvamp om dom har skägg/mustach.. o bebisar kan få svamp på tungan så kallad torsk...
  • Anonym

marsipan tomte skrev 2008-03-18 18:55:12 följande:

Pevaryl eller cansten är 2 preparat som du kan prova
    Men det är ju för att föra upp i underlivet med supp eller salva.. Det kliar ju utanpå. Då kan det väl inte fungera?
  • Anonym

Nyfiken gul skrev 2008-03-18 19:00:17 följande:

Svamp kan man få över hela kroppen av olika orsaker.. Tänk på fotsvamp och karlar kan få skäggsvamp om dom har skägg/mustach.. o bebisar kan få svamp på tungan så kallad torsk...
    Helt sant ju.. Tänkte inte på det.. =)
  • Anonym

Låter som svamp så det är bara att skaffa pevaryl. En rolig grej, min tjej har svamp just nu och röda veckan så vi kom fram till att hon har röd flugsvamp. Fast jag hade hoppats på kantareller i stället! :D :D

• Anonym
    Anonym skrev 2008-03-18 19:06:54 följande:
    Låter som svamp så det är bara att skaffa pevaryl. En rolig grej, min tjej har svamp just nu och röda veckan så vi kom fram till att hon har röd flugsvamp. Fast jag hade hoppats på kantareller i stället! :D :D
    LoL!
Svar på tråden Vad är det som kliar på underlivet? Hjälp mig.