Inlägg från: Anonym (sta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sta)

Hjälp, förstoppad!

Usch vad jobbigt, jag blir också förstoppad titt som tätt och jag brukar trycka i mig katrinplommonpuré och katrinplommon juice och det brukar hjälpa.
    Sen kan man köpa microlax på apoteket som är snabbverkande och verkar på 5-10 min.
    Men sitter du fast på jobbet är ju inte det enklaste förstås...
    Du kanske borde fråga om du kan få gå hem för det gör ju rejält ont när man blir väldigt förstoppad, ut kommer ju allt till slut men att sitta på jobbet är kanske inte det roligaste.

• Anonym (sta)

På mig har microlax alltid hjälpt att lätta lite men allt har inte kommit ut, men det mjukar väl upp den där proppen något så det blir lättare.
    Man ska nog försöka vänta lite längre än vad jag ha gjort med efter att man har sputat in microlaxen, men det har inte varit det lättaste för mig =)
    Men det hjälper absolut, men det blir ju inte så att man sitter på toa i 1 timme och bajsar liksom, inte för mig i alla fall =)
    Men smärtan och trycket har lättat så det är absolut ett bra alternativ vid förstoppning.
    Fråga annars på apoteket vad som finns mer som alternativ, det kanske finns starkare grejer som löser upp mera.
    Men det har verkligen hjälpt mig varenda gång, när smärtan släpper och lite av proppen löses upp så är det inte lika svårt och klämma ut resten sen.

• Anonym (sta)

Microlax är inte det minsta obehagligt på nåt sätt, gör inte ont eller nåt sånt.
    Du behöver absolut inte oroa dig för det!
    Förstoppning är fan bland det värsta som finns, det gör ju så vansinnigt ont så om man inte hade vetat om vad det var hade man nog trott att man var allvarligt sjuk.
    Hoppas att det ordnar sig för dig ganska snabbt i alla fall så du slipper detta nu!

Svar på tråden Hjälp, förstoppad!