• Anonym

Hjälp, förstoppad!

Nu sitter jag är på jobbet men vet inte hur länge jag orkar jobba. Jag har så ont i magen och är så förstoppad.

I går när jag försökte bajsa var det helt stopp. Jag tryckte på lite extra som jag brukar få göra ibland men det var ändå stopp. Det är som en propp som inte går att få ut. Nu är jag så öm och svullen i hela underlivet och känner mig helt fullproppad med bajs. Jag har faktiskt lite panik över hur jag ska få ut bajset.

Nu om jag försöker trycka på gör det fruktansvärt ont, har också hemorrojder som stoppar en del av öppningen. Jag måste ju kunna få ut bajset!!!!

Vad ska jag göra?? Behöver råd och hjälp för jag börjar snart gråta och kan inte tänka på något annat.

• Svar på tråden Hjälp, förstoppad!
  • Anonym

Jag tror att jag får gå hem tidigare och försöka med micolax så att proppen släpper. Är microlax det bästa och mest effektivaste? Just nu måste jag bara få ut den stora proppen som sitter i vägen.

Jag kan känna hur stor den är och då blir jag livrädd. Den kommer ju aldrig kunna komma ut. Gör microlax att den löser upp sig och blir mjuk? Tömmer microlax hela tarmen? Behöver man har mycket tid på sig? Jag tänkte göra detta innan jag ska hämta sonen.

• Anonym

Det är nog värt att prova microlax. Jag har tänkt göra det någon gång innan men inte vågat men nu tror jag att jag är tvungen. Jag har börjat med Lactulos i går också men det löser väl inte upp proppen? Från och med nu ska jag ta Lactulos varje dag för att undvika att bli så här förstoppad igen.

Jag känner mig lite orolig för att ta microlax men om det kan hjälpa mig att få ut den stora hårda proppen så är det värt det.

• Anonym

Jag känner mig också orolig över att mitt underliv tar stryk av detta. Det känns så konstigt, svullet. Hemorrojderna gör att ändtarmen är alldeles svullen osv.

Men på hemvägen i dag blir det att åka in på Apoteket och köpa microlax så att jag kan få bajsat. Jag kan inte äta för att jag mår så illa av förstoppningen.

• Anonym

Tog precis Microlax men det hjälpte inte alls. Har tagit en gång till men är tveksam om det hjälper. Så här hård i magen har jag aldrig varit. PANIK!!! Vad ska jag göra. Det går bara inte att få ut bajset. Jag behöver råd för detta gör mig panikslagen!

• Anonym

om det känns som en propp, ska du använda en sån där microlax "spruta", det kommer att hjälpa

• Anonym

Hur många gånger kan jag ta microlax? Kan jag ta flera gånger på rad nu eller är det farligt? Jag måste få ut bajset nu!!!

• Anonym

Jag har tagit spruta men det hjälpte inte. Kanske gick jag på toa för fort? Men jag var lite hård i magen ändå. Så tacksam för råd för jag har panik!

• Anonym
    Anonym skrev 2008-03-19 12:52:39 följande:
    Hur många gånger kan jag ta microlax? Kan jag ta flera gånger på rad nu eller är det farligt? Jag måste få ut bajset nu!!!
    det ska nog räcka med en, glöm inte att du ska ligga ner efetr att du har lagt in sörjan, försök o ligga så länge som möjligt.
    det kommer att börja brännas efter en stund, o då springer du in på toa
  • Anonym

Hur länge ska man väntan innan man försöker bajsa? Hur ska det kännas?

Svar på tråden Hjälp, förstoppad!