Jag har oxå fått för mig att det är något annat än magsjuka.
Hon äter 2 ggr/dag och hon hade problemmed maten från början, vi gav då RoyalCanin men hon kunde inte äta det, när hon var som värst köpte vi burkar hos veterinären med nån risblandning i, men hon blir helt tokig med ris i maten.
När hon är dålig så får hon "svälta" men vi har låtit henne svälta nån dag till för har vi gett henne mat så kräks hon igen och det är mest bara skum och galla.
Ja jag upplever det som ett problem för det är ju jobbigt för både henne och oss, hon ligger bara orkar knappt röra sig.
Hon brukar vara ute först sen få mat på morgonen runt 8, sen är det bara småkissar fram tills stora pojken kommerhem och då tar han henne på en riktig tur, när sambon kommer hem tar han oxå henne på en ordentlig ur i skogen så hon får rasa av sig. Jag tar bara småturer så hon får kissa, (hon går så dåligt i koppel och jag har vagn och en lite större som går bredvid, plus mycket sjuka barn, men dt har ju inte med saken att göra) så jag tror inte hon får för lite motion iaf, kan ju vara så att vi faktist får dela upp maten igen under dagen i mindre portioner då.
Kyckling äter vi ofta och jag är lite känslig så jag rensar bort öven sån som vi kan äta egentligen.....och det kokar jag till Blenda så hon brukar få det även att hon inte är dålig.
Men visst, jag har funderat på att ta henne till veterinären för jag tycker ju synd om henne....