• Busbellan

Katten bär runt på kläder

Vår katt är 7 mån och har ända sen vi fick hem henne hållt på att bära runt saker i munnen. Oftast är det raggsockar och vantar som försvinner, vi hittar de ofta under nån säng eller under soffan.
    Men får hon tag på lämpliga större grejer så hänger även de med. Senast kom hon släpande med min halsduk (och den är stor)
    Är det vanligt att katter gör såhär och varför gör de det?? *nyfiken*

Mamma till Nora, August och Ella
  • Svar på tråden Katten bär runt på kläder
  • Fru hemlig

Har inte hört om det om det inte rör skendräktiga djur och det är hon väl lite ung för att vara? Låter som en rolig katt iaf

• Busbellan
    Fru hemlig skrev 2008-03-19 09:38:25 följande:
    Har inte hört om det om det inte rör skendräktiga djur och det är hon väl lite ung för att vara? Låter som en rolig katt iaf
    Ja, med tanke på att hon gjort det sen hon var ca 12 veckor
  • Karisma

Min katthona gör det, sen pratar och kelar hon med sockarna. Ser så sött ut ser ut som hon tror det är en kattunge.

Hon började med det först då hon fått en kull kattungar, men iof så var hon nog bara strax över året då.

Kram K.

• Busbellan
    Karisma skrev 2008-03-19 09:39:13 följande:
    Min katthona gör det, sen pratar och kelar hon med sockarna. Ser så sött ut ser ut som hon tror det är en kattunge. Hon började med det först då hon fått en kull kattungar, men iof så var hon nog bara strax över året då.Kram K.
    Ja, prata med dem har hon börjat göra den senast tiden, men hon skulle nog bli en usel mamma eftersom hon sen bara låter dem ligga och skiter i dem
  • Zinta

Hej! Vår katthona gör samma sak, med allt ifrån strumpor till tofflor och fåglar. Det roliga är att hon alltid vill ta med sig dom till mig eller min sambo, för att vi ska kunna klappa och berömma henne och sen så går hon därifrån. Har har haft 4 kullar men är nu steriliserad men jag gissar att det har något med "moderskänslorna" att göra.

• Tant Groda

Vår hane gör så oxå, fast han har bara en tröja som han snott av mej (han vann kampen om tröjan), sen har han burit skor. det är jättesöt, men ibland undrar man. vi tror själva att han tror att han är en hund istället

• Prettyblueeyes

Så är min kasterade perserkille Zack med :D han älskar att ta mina kläder och släpa omkring på, så ibland kan man hitta saker på helt fel ställe fast man vet att man hängt upp dom eller vikt ihop dom i garderoben...han är expert på att ta sig in i min garderob :D Vet inte alls varför han gör så, kanske bara tycker det är mysigt eller något ;)

• Tovas Mamma

Min katt håller oxå på så där, hon har oxå gjort det sen hon var liten, men hon har en leksaks fisk i tyg som hon bär runt på helst när ska gå och sova hämtar hon den och har den som "snutte"...

...konstigt tycker jag oxå, men hon verkar inte lida av det, hon är 6 år nu och sover fortfarande med sin fisk...Glad

...det är ju så gulligt...Kyss

...måste nästan se om jag kan hitta nått kort på henne med sin fisk i munnen...

~ Mamma till världens underbaraste Tova ~
  • Busbellan
    Zinta skrev 2008-03-19 09:42:55 följande:
    Hej! Vår katthona gör samma sak, med allt ifrån strumpor till tofflor och fåglar. Det roliga är att hon alltid vill ta med sig dom till mig eller min sambo, för att vi ska kunna klappa och berömma henne och sen så går hon därifrån. Har har haft 4 kullar men är nu steriliserad men jag gissar att det har något med "moderskänslorna" att göra.
    Fram till oss kommer hon aldrig med sakerna. Märker hon att jag fått syn på henne så springer hon så snabbt det går med något i munnen och dyker in under soffan.
  • LeWi

Min katt-tjej gör så. Hon föredrar dotterns eller mina strumpbyxor av någon orsak
    Minns en gång när vi städat hela huset eftersom vi skulle ha gäster. Gav oss ut på stan ett par timmar och när vi återvände med gästerna hade hon varit och rotat i tvättkorgen och det låg strumpor och strumpbyxor lite här och var i hela huset!
    Bäst var ett par av mina strumpbyxor som hon lag i trappan - det såg ut som om de var påväg uppför i jättesprång! Räcka ut tungan

Hon har alltid gillat att bära på saker, har aldrig löpt eller haft ungar   

I reject your reality and substitute my own.
  • Madame Mom

Jag hade en katt som gjorde så..  Det var en hane. Han hämtade ALLT, fast favoriten var disktrasor. Det som var lite speciellt var att han ALLTID lade grejerna i hundens vattenskål...  :) Tom prydnadstomtarna med luvor av tyg hamnade där varje jul... haha..
    Han var riktigt söt när han kom smygande med en tomte i munnen. Hunden var mest förvånad när han kom för att dricka..

• LeWi
    Madame Mom skrev 2008-03-19 09:48:09 följande:
    Jag hade en katt som gjorde så..  Det var en hane. Han hämtade ALLT, fast favoriten var disktrasor. Det som var lite speciellt var att han ALLTID lade grejerna i hundens vattenskål...  :) Tom prydnadstomtarna med luvor av tyg hamnade där varje jul... haha..Han var riktigt söt när han kom smygande med en tomte i munnen. Hunden var mest förvånad när han kom för att dricka..
    *ASG*
    I reject your reality and substitute my own.
  • CTMT

Min ena honkatt tror att är brevbärare.
    Sitter nedanför brevinkastet, hör när postmannen är på G, får posten i huvudet, sen bär hon omkring på de ti hela lägenheten. Ibland lägger hon faktiskt rätt brev på rätt sida av sängen till oss :) Sött! (mindre kul då när hon biter isönder posten... räkningarna gör det iofs inget att hon gör... hehe)

• maskrosen77

gjorde min katt med. Fast bara med bh. Man fick gömma dem. Men nog hittade han bh undangömda någonstans. så fort du hade glömt att lägga undan dem så snodde han dem. Hittade flera stycken i trädgården en dag. Knepig katt.

Svar på tråden Katten bär runt på kläder