• Anonym

nordea uttag på barns konto

någon här som har koll, sonen (drygt 1 år)har konto på nordea, måste både jag och sambon vara med för att ta ut pengar eller räcker det med en av oss?

• Svar på tråden nordea uttag på barns konto
  • Anonym

Båda vårdnadshavarna måste skriva på!

• Jesster

Vi har också ett Nordeakonto till sonen och där måste vi båda två vara med och skriva under när det ska ske ett uttag.

♥ v.23 ♥
  • Nufsan

Det beror på hur ni skrev när ni tog kontot. Man kan ha konto där man kan ta ut var för sig, men man kan även ha konto där båda måste skriva på

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • Lottis77

Jag kan plocka ut hur mycket jag vill från sonens konto, likaså hans pappa. Vi står båda som kontoinnehavare, fast sonen står för 100% av saldot. Detta för att vi ska ha tillgång till att se in- och uttag på vår internetbank.

Mamma till Hugo 050910 och väntar lillebror i maj-08
  • T0morrow

beror på om det finns en s.k föräldrarfullmakt som oftast tecknas när man öppnar kontot. Har man inte skrivet ett sådant så måste båda skriva under.

• Mamma64

Du som vårdnadshavare(1eller båda) får INTE ta ut pengar på ditt barns konto om du inte kan visa kvitto att det är till barnet. Banker har tydligen blivit överförmyndare över ditt barn konto! Och barnet kan inte ta ut pengar förrän dom är myndiga! Alltså är pengarna låsta tulls dom blivit myndiga!

Svar på tråden nordea uttag på barns konto