• Anonym

Hur tar jag bort senaste sökta sidor på exempel eniro, goggle mfl?

Jag brukar söka lite på sex ibland & då efter olika sexleksaker, för att få tips mm mm.

Men saken är den att allt jag sökt på står kvar.

Alltså har jag sökt på sexleksaker så kommer det ALLTID fram i en rullningslist så fort jag skriver "se" tex.

Känns lite retligt ifall att mina fäldrar lånar datorn ibland.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hur tar jag bort senaste sökta sidor på exempel eniro, goggle mfl?
  • Anonym (jojo)

gå in på verktyg längst upp och tryck på ta bort webbhistorik

• Anonym (Bill Gates)

Förutsatt att du kör Internet Explorer.
    - Verktyg - Internetalternativ -
    Fliken allmänt har en knapp under webbhistorik som heter "Ta bort"

Så får du bort de mest uppenbara grejorna.

• Anonym

Nu har jag fått bort det. Men det sparas fortfarande. Måste jag göra så där varje gång?

På andra datorer som jag har använt sparas det inte.

• Anonym (Bill Gates)

Ändra i inställningar (knappen till höger om "ta bort") tills du är nöjd.

• saranara

Om du har firefox...så går du in på verktyg och går ner på ta bort känslig data. Sen kommer det upp där du får kryssa i då kryssar du i allt även cokies. Sen så är allt borta...

• saranara

För om du bara rensar i historiken så ligger det som sagt ändå kvar på sök sidorna tillexeempel google..

• kitty79

du kan markera det du vill ha bort i söklistorna och sen trycka på delete , då får du bort själva sökorden på tex google

• zleepy

använder du internet explorer kan du gå in på internetalternativ och välja bort funktionen "komplettera automatiskt" så kommer den inte att göra så i framtiden.

Svar på tråden Hur tar jag bort senaste sökta sidor på exempel eniro, goggle mfl?