• Jenny26

Vatten eller Oljebaserade AD-droppar?

Ger ni ert/era barn vatten eller oljebaserade AD-droppar?

.?:*¨¨*:?.Ebba född 070130.?:*¨¨*:?.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vatten eller Oljebaserade AD-droppar?
  • 1977Maria Therese

Olje för de kan stå framme men vatten ska stå i kyla och det blir bökigt när man reser...

• Legolina

1977Maria Therese skrev 2008-03-19 15:23:03 följande:

Olje för de kan stå framme men vatten ska stå i kyla och det blir bökigt när man reser...
    samma anledning! Samt att kan jag ha dem stå framme så är risken mindre att jag missar att ge

Har också hört att oljebaserade kan vara lite snällare mot magen för de minsta bebismagarna
  • nyttigen

Lillen får dom oljebaserade då bvc hade bara dom här och det var en sån flaska vi började med.

Lillan fick dom vattenbaserade.

• Familj Lo

Vi har olja för mkt bra när man ska iväg, man kan ju ha dom i skötväskan utan att dom blir dåliga =)

• Mael
    Legolina skrev 2008-03-19 15:24:56 följande:
    1977Maria Therese skrev 2008-03-19 15:23:03 följande: samma anledning! Samt att kan jag ha dem stå framme så är risken mindre att jag missar att ge Har också hört att oljebaserade kan vara lite snällare mot magen för de minsta bebismagarna
    Jag har hört tvärt om gällande magen. Hade oljebaserade från början, men bytte till vattenbaserade och tyckte faktiskt att lilltjejens mage blev bättre - kanske inbillning eller önsketänkande...
    - The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Ananaspaj

De med vatten är jättestarka! Mint! Men de andra är jordnötsolja kan det inte framkalla allergier??

Vi ger olja på rek från apoteket..( när jag kommer ihåg att ge..)

• Tant Green

Oljebaserade, eftersom det var sådana vi fick på bvc. Och det var ju bra att de kunde stå framme så glömde vi inte bort dem.

• Anki85

jag ger min son oljedroppar då han kräks av de vattenbaserade:)
    även bra att ha i skötväskan om man ska resa bort:)

• Jenny26
    Mael skrev 2008-03-19 16:12:52 följande:
    Jag har hört tvärt om gällande magen. Hade oljebaserade från början, men bytte till vattenbaserade och tyckte faktiskt att lilltjejens mage blev bättre - kanske inbillning eller önsketänkande...
    Det stämmer faktiskt, vår dotter var sjuk när hon bara var några veckor gammal, hon tålde bla inte fett.
    .?:*¨¨*:?.Ebba född 070130.?:*¨¨*:?.
  • NoelochJack

Vattebaserade. Noel fick ont i magen och kunde inte sova när han fick oljebaserade

Noel 071120
  • Sencha
    Jaramla skrev 2008-03-19 16:48:10 följande:
    läkaren på bvc påstod att vatten-sorten är godare!
    Fast när det gäller smak, så är ju den... olika från person till person
    Son född 2004; BF 11 juli
  • Jessica24

Vi har haft vattenbaserade till sonen, men fick olja till dottern.
    I samband med att vi gav henne "olje-dropparna" så började hon kräka mer. Så nu har vi bytt till de vattenbaserade och det är inte ofta hon kräker.

• cloudberry79

Vi ger vattenbaserade, har ändå en hel uppsjö andra mediciner som ska ges, så jag glömmer inte fast de står i kylen.

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • Jeanette1986

jag gav oljebaserade i början, men sonen spydde kastspyor av dom så jag byttte till vatten och det funkar mycket bättre. nu älskar han mintsmaken och skrattar varje gång jag tar fram den ur kylkskåpet.

• gormisen

Oljebaserad. För den kan stå mitt på köksbordet, och då har jag en chans att komma ihåg dem.

Svar på tråden Vatten eller Oljebaserade AD-droppar?