Inlägg från: enbacken |Visa alla inlägg
  • enbacken

Rengöring rostfritt

Jag har väldigt mycket rostfritt i mitt kök och jag använde förut diskmedel och sen torkade jag med vatten och sen hushållspapper till det blev helt torrt, nu använder jag enjo och det blir också jättebra men med mindre jobb. Jag borde ju vara lite van vid det här laget som t o m har rostfritt i stället för kakel + allt annat i rostfritt

• enbacken

glömde skriva att vad man än använder är det viktigt att torka av med vatten och sen torka riktigt tort på en gång annars blir det fläckigt

• enbacken

Använder den gröna som har som svarta skrubbsaker på ena sidan och sen torkar jag tort med den stora gröna duken.det funkar skitbra

• enbacken

Nej den lilla med svarta skrubbsaker möbelpolish har jag testat och det blir jättebra men är ingen långsiktig lösning och inget man ska använda varje dag

• enbacken

Jag vet att enjo funkar om man använder den andra alltså torktrasan som många använder som disktrasa till själva torkandet.
    enjo är nog mest från homeparty men det är bra saker men de är ganska dyra. Tror man kan beställa från norge eller så. Kolla på google så får du veta mer. Tror också ganska många i sverige säljer.

• enbacken

jag kan inte vara utan den, den är helt överlägsen i köket, använder den andra enbart för att eftertorka med.

Svar på tråden Rengöring rostfritt