Hur länge kan man lämna fiskar ( slöjstjärtar) utan mat?
Vi ska åka bort torsdag lunch och komma hem på lördag eftermiddag. Om jag matar dom innan vi åker, klarar dom sig till lördag då?
Vi ska åka bort torsdag lunch och komma hem på lördag eftermiddag. Om jag matar dom innan vi åker, klarar dom sig till lördag då?
ja det tror jag men inte längre än så!
Den klarar sig.
Kan man inte köpa såna där stora vita matklumpar för sånt`?
Eller är jag helt fel ute nu.
till min mamma så sa de på djuraffären att fiskarna klarar sej utan mat i en vecka eftersom de äter maten som är på botten åxå
jag har köpt vecko mat till mina fiskar kostar omkring 30 kr
En vecka (om de är välnärda sen) innan är inga problem.
Inga problem..
Tack för alla svar. Då vet jag att det inte är några problem. Var lite orolig, även om hon sa i affären när jag köpte dom att dom skulle ha mat varannan dag. Men mina sötisar är såna matvrak
Det finns foderblock att köpa i djuraffärer och mataffärer. Det finns små block för ett par dagar och större block för längre tid. Dessa block lägger du i vattnet, så klarar sig fiskarna bra.
Jag skulle inte riskera att åka utan att köpa ett foderblock först.
Oj nu såg jag att du bara skulle vara borta två dagar. Då är det nog inga problem!
Foderblocken är bara "bulkmedel", ej näring (bukfylla). En välnärd fisk har inte mat varje dag i naturen. De klarar sig bra.
skaffa en "fiskvakt"! Djuren har inte bestämt att du ska skaffa dom! Jag lämnar aldrig ett djur längre än MAX 1 dygn. men hunden ordnar jag hundvakt åt.