• Humlemamma

katten kräks upp all mat!

min lille kisse har i två-tre dagar nu luktat riktigt surt från sin bakdel, alltså jag tror från missemurran, inte rumpan.. men jag kan juh knappt veta eftersom de sitter så tätt, men hon är INTE svullen om murran iallafall..

i natten till igår så kräktes hon en gång på golvet, sen igår på dagen så kräktes hon tre ggr, mest galla..

sen när jag lagt mig igår kväll så hoppade hon helt plötsligt ner från golvet o kräktes o såg väldigt ansträngd ut, hon kräktes då 3 ggr, o då kom allt som hon ätit upp.. sen  imorse när vi gick upp så åt hon mat, o sen så efter en stund så kräktes hon upp allt hon ätit..

o hon beter sug konstigt tycker ja, typ smyger runt o beter sig som hon vorre förföljd av nåt eller så..
    o igår kväll när min sambo ropade in henne så vägrade hon gå med han ut i köket, hon bara cirkulerade runt soffan o så.. jättekonstig..

veterinären öppnar kl 9 så ska ringa dit då, men e de nån här som hört eller vart me om någe liknande nångång?? hon är vaccinerad osv, så inge sån konstig sjuka borde hon ha..

**Alexander 061222 Mitt allt!! | Pyret i magen BF 080618 =)**
  • Svar på tråden katten kräks upp all mat!
  • MiaP

Usch, alltid otäckt när ens djur blir sjuka. De kan ju inte säga var de har ont så det kan ju vara vad som helst. Men om hon kräks så mycket låter det som om hon ätit något väldigt olämpligt. Veterinären ser säkert vad det är. Att djur beter sig som din katt är inget konstigt, så gör de. Min hund går och gömmer sig bara han har fått klorna klippta...suck!

Krya på sig kissen!

• Humlemamma
    MiaP skrev 2008-03-20 07:40:44 följande:
    Usch, alltid otäckt när ens djur blir sjuka. De kan ju inte säga var de har ont så det kan ju vara vad som helst. Men om hon kräks så mycket låter det som om hon ätit något väldigt olämpligt. Veterinären ser säkert vad det är. Att djur beter sig som din katt är inget konstigt, så gör de. Min hund går och gömmer sig bara han har fått klorna klippta...suck!Krya på sig kissen!
    ja visst e de jobbigt när de blir sjuka =//
    mjo, min fundering va juh på om hon kanske svalt nåt som sitter i tarmarna nånstans som stoppar upp, därför hon ej kan tillgodose maten hon får utan då måste spy upp den.. men vad vet jag, jag är ingen veterinär...
  • MiaP

Nä, det är ju det. Hade de små livet kunnat tala hade det varit betydligt enklare. Men visst låter det som om hon tuggat i sig något.

Du kan väl berätta hur det har gått senare?

Lycka till!

• Me o Mike

Usch.. Min kisse hade liknande!! Han var jättekonstig.. Kräktes hela tiden och var allmänt dålig!
    Han hade njursten och nåt annat visade det sig! Så vi kom hem utan katt!!!

Hoppas din bara har nån magsjuka!

• Sweetheart

Vet inte vad detta kan vara. Har katter själv och jag har en som kräks jämt, men det är för att han hetsäter. Det slår aldrig fel... 5 minuter efter så kommer det bara. Otuggad mat.
    Hoppas att det löser sig för er... klart man blir orolig.

• Humlemamma
    MiaP skrev 2008-03-20 07:52:53 följande:
    Nä, det är ju det. Hade de små livet kunnat tala hade det varit betydligt enklare. Men visst låter det som om hon tuggat i sig något.Du kan väl berätta hur det har gått senare?Lycka till!
    jepp berättar sen va vet sagt osv.
    MulleNuh skrev 2008-03-20 07:57:50 följande:
    Usch.. Min kisse hade liknande!! Han var jättekonstig.. Kräktes hela tiden och var allmänt dålig! Han hade njursten och nåt annat visade det sig! Så vi kom hem utan katt!!! Hoppas din bara har nån magsjuka!
    ja magsjuka kan man juh hoppas på, har precis gått igenom de me min son, han börjar bli bättre nu, man kunde juh önska att katten fått de från honom, fast de vet ja väl att de inte borde gå.. men va vet jag som sagt.. Tråkigt att ni förlora er kisse, jaghoppas de inte e nå allvarligt me min tjej..
    Sweetheart skrev 2008-03-20 08:01:09 följande:
    Vet inte vad detta kan vara. Har katter själv och jag har en som kräks jämt, men det är för att han hetsäter. Det slår aldrig fel... 5 minuter efter så kommer det bara. Otuggad mat.Hoppas att det löser sig för er... klart man blir orolig.
    aha, men min missa hetsäter inte, elle ja, igår kväll när hon fick tnfisk så gjorde hon juh de, men de va juh för hon kräkts hela dan så hon va hungrig då magen va tom, men imorse åt hon lugnt o ändå kräktes hon upp all mat.. stackarn.

o sen te de faktum att hon beter sig underligt med, gör att jag blir ännu mer orolig..
  • Me o Mike

ja det är trist när man förlorar sitt djur! Ok, nu dog han för 22 år sen! MEn han var ändå min älskling!!

AjaSsa skrev 2008-03-20 08:24:57 följande:
    aha, men min missa hetsäter inte, elle ja, igår kväll när hon fick tnfisk så gjorde hon juh de, men de va juh för hon kräkts hela dan så hon va hungrig då magen va tom, men imorse åt hon lugnt o ändå kräktes hon upp all mat.. stackarn. o sen te de faktum att hon beter sig underligt med, gör att jag blir ännu mer orolig..
  • Humlemamma
    MulleNuh skrev 2008-03-20 08:28:17 följande:
    ja det är trist när man förlorar sitt djur! Ok, nu dog han för 22 år sen! MEn han var ändå min älskling!!
    spelar väl ingen roll hur länge sen de e, ens älskling e alltid ens älskling, livet ut.
    om 3 dagar så är det 1 år sen som min hund gick bort, o jag saknar han sååå mycket, ska åka iväg o besöka minneslunden där hane  utspridd då.. min lilla plutt. min kisse som dog för lite över en månad sen, ligger med utspridd där så de blir dubbelbesök!!
    mina små älsklingar! vill verkligen inte att min Dixi ska ligga där me, hoppas detta ej e någe allvarligt!!
  • Me o Mike

Näää usch.. Men det är säkert ingen fara med Dixi!!

• Perry the Platypus

Jag tror hon har livmoderinflammation och det kan de dö av om de inte behandlas i tid. Du bör def. ringa vet. när de öppnar!

Bröst och hjärna i en enda röra.
Svar på tråden katten kräks upp all mat!