• Humlemamma

katten kräks upp all mat!

min lille kisse har i två-tre dagar nu luktat riktigt surt från sin bakdel, alltså jag tror från missemurran, inte rumpan.. men jag kan juh knappt veta eftersom de sitter så tätt, men hon är INTE svullen om murran iallafall..

i natten till igår så kräktes hon en gång på golvet, sen igår på dagen så kräktes hon tre ggr, mest galla..

sen när jag lagt mig igår kväll så hoppade hon helt plötsligt ner från golvet o kräktes o såg väldigt ansträngd ut, hon kräktes då 3 ggr, o då kom allt som hon ätit upp.. sen  imorse när vi gick upp så åt hon mat, o sen så efter en stund så kräktes hon upp allt hon ätit..

o hon beter sug konstigt tycker ja, typ smyger runt o beter sig som hon vorre förföljd av nåt eller så..
    o igår kväll när min sambo ropade in henne så vägrade hon gå med han ut i köket, hon bara cirkulerade runt soffan o så.. jättekonstig..

veterinären öppnar kl 9 så ska ringa dit då, men e de nån här som hört eller vart me om någe liknande nångång?? hon är vaccinerad osv, så inge sån konstig sjuka borde hon ha..

**Alexander 061222 Mitt allt!! | Pyret i magen BF 080618 =)**
  • Svar på tråden katten kräks upp all mat!
  • Humlemamma
    Perry the Platypus skrev 2008-03-20 08:42:01 följande:
    Jag tror hon har livmoderinflammation och det kan de dö av om de inte behandlas i tid. Du bör def. ringa vet. när de öppnar!
    varför tror du hon kan ha de? luktar de usrt baktill då med o kräks o beter sig konstigt?
    hon leker juh ute i snön o så, men inne sover hon mest o beter sig konstigt som sagt.
  • Perry the Platypus

Så som du beskrivit i ts verkar hennes allmäntillstånd vara sämre än vid en vanlig kattförkylning. Dålig lukt från underlivet tyder på allvarlig infektion/inflammation.

AjaSsa skrev 2008-03-20 08:43:11 följande:
    varför tror du hon kan ha de? luktar de usrt baktill då med o kräks o beter sig konstigt?hon leker juh ute i snön o så, men inne sover hon mest o beter sig konstigt som sagt.
    Bröst och hjärna i en enda röra.
  • Humlemamma
    Perry the Platypus skrev 2008-03-20 08:47:54 följande:
    Så som du beskrivit i ts verkar hennes allmäntillstånd vara sämre än vid en vanlig kattförkylning. Dålig lukt från underlivet tyder på allvarlig infektion/inflammation.
    ja. hon luktar alltså toksurt baktill o de luktar inte bajs utan de måste va från hennes murra, men ja har kollat o hon e inte svullen eller så alls.
    o har ej sett att hon kissar mer än vanligt, men hon kräks juh som sagt så fort hon äter nåt. o så smyger hn juh runt o ja, e trött.
  • Perry the Platypus

Svullanden sitter isf inuti, i livmodern. Inflammationen har dock blivit ganska allvarlig när honan börjar lukta utvärtes. Den gör att hon blir trött och inte kan behålla någon mat. Har du känt på hennes nos och öron? Är nosen torr och varm har hon feber.

AjaSsa skrev 2008-03-20 08:50:11 följande:
    ja. hon luktar alltså toksurt baktill o de luktar inte bajs utan de måste va från hennes murra, men ja har kollat o hon e inte svullen eller så alls. o har ej sett att hon kissar mer än vanligt, men hon kräks juh som sagt så fort hon äter nåt. o så smyger hn juh runt o ja, e trött.
    Bröst och hjärna i en enda röra.
  • Humlemamma
    Perry the Platypus skrev 2008-03-20 08:53:05 följande:
    Svullanden sitter isf inuti, i livmodern. Inflammationen har dock blivit ganska allvarlig när honan börjar lukta utvärtes. Den gör att hon blir trött och inte kan behålla någon mat. Har du känt på hennes nos och öron? Är nosen torr och varm har hon feber.
    ne men ja har hört att man ej kan gå på om nos e torr o varm o så..
    o jag läste just att öron ska man e gå alls på.. men ska ringa vet nu för de skulle öppna kl 9! jag återkommer!
  • Humlemamma

Ne veterinären tyckte vi skulle avvakta, o nu kräks lillan ej mer, men däremot har jag hittat ett sår på hennes tass, elle ja, hon har tappat en hel klo o har jätteont.. så ja, jag ska ringa vet igen imorgon.

Men jag behandlar henne själv nu me en medicin som jag hade te min förra kisse, en som man sprutar i munnen som tar väck infektioner o sår osv, o hon har blivit mycket piggare sen ja börja ge henne den medicinen.
    så vi får väl se hur de går.

Men så har jag hittat mask i avföringen från min andra katt så det är väl dags o avmaska båda igen antar jag.

• MiaP

Vad hände nu då? Galenpannasida!

Svar på tråden katten kräks upp all mat!