Inlägg från: Stellamum |Visa alla inlägg
  • Stellamum
    JFL skrev 2008-03-22 22:59:37 följande:
    Jaha så var påskafton gjord. JAg klev upp 8 i morse för att börja med tårtan. Den blev faktiskt bra. Lite missnöjd med mjölfläckarna som var på marsipanen men jag kunde inte få bort dem så det fick vara. Ska se om jag lyckas få med den i tävlingen, vore kul. Ska bli kul att se alla tårtor på taxens sen Barnen sover kvar hos mina föräldrar så imorgon ska jag ta itu med C&D-tävlingstårtan. Har massor av pill med den att göra och det måste göras utan barnen. Egentligen hade jag tänkt att börja redan i kväll och jag är faktiskt lite sugen, men nu har jag druckit lite vin och timmen är sen. Det blir bättre om jag börjar imorgon, annars kommer jag bara ha sönder pastillagen igen. Har redan 3 lagningar på den MariaX: Klart de var nöjda, de är ljuvliga!
    Vad härligt att du fick ihop det och jag är är övertygad om att den blev bra! Jag ser också fram mot alla bidragen, det är jättemånga fina påsktårtor i bildtråden, synd att de inte anmälde dem till Taxéns innan de publicerade dem där... Ju fler desto roligare ju!

När jag har fått mjölfläckar på små saker tex på modellerade figurer så har jag penslat över mjölet med alkohol, då försvinner det snällt!

Lycka till med C&D-tårtan idag! Den har ett fruktansvärt roligt tema, hade jättegärna velat vara med, lite trist att bo på andra sidan landet just nu
  • Stellamum

JFL:
    Bästkusten Dvs Göteborg. Men dagar som denna önskar jag att jag inte flyttat från Stockholm, bodde där mellan 1995-2000. Jaja, jag fick ju man och 2 barn istället för möjligheten att vara med på tårttävling, det får väl ses som ett rätt schysst byte ändå... 

Vet du när tårtorna på Taxéns publiceras?

• Stellamum
    greeneyes skrev 2008-03-24 09:01:00 följande:
    nämen tussa, har du ett litet pyre på gång?! det har jag missat - grattis i såna fall!! hm, om det är nån som förstår kräkningar så är det lilla jag... *s* ett tips kanske kan vara att ta en postafen (åksjuketablett) innan du går och lägger dig? testa! hade jag inte jobbat hela helgen hade jag nog tänkt att tårta, men nu var det väl lika bra att jag inte planerat eller börjat på nåt när lillskruttan här hemma fick maginfluensa hela helgen.. blir lite nojig för hur man ska göra om sånt händer i närheten av att man har en stor beställning. hur gör ni, bakar ni på annan plats trots att ni själva skulle kunna vara smittobärare (inte brutit ut än?).
    Nope, då skulle jag avsäga jag mig uppdraget. Skulle vare sig vilja smitta eller vara den som får en tårta som eventuellt kan ge mig magsjuka... Trist som sjutton men det är viktigt att vara ärlig där så får väl beställaren själv bestämma.
  • Stellamum
    JFL skrev 2008-03-24 23:19:23 följande:
    Tack för svar. Har bestämt min i att strunta i kulorna. De skulle vara under dekorationen och dekorationen är för tung för att kulorna ska hålla. Det funkar lika bra utan kulorna Bara några dagar kvar sedan kan jag med stolthet visa upp min tårta. Idag blev jag klar med den stora dekorationen och jag är ganska nöjd. Det var kul. Det är skönt att ha den klar.Nu ska jag sova men jag måste täcka tårtan imorgon och fixa det sista på onsdag för sedan ska den vara inlämnad.Men först måste jag plocka undan allt i köket.....
    Åh! Jag är sjukt nyfiken! Det ska bli jätteroligt att få se, så kul tema ju! Lycka till på tävlingen!
  • Stellamum
    greeneyes skrev 2008-03-26 11:29:53 följande:
    hihi, har fått en beställning här på FL av en tjej som ska gifta sig april NÄSTA ÅR... haha, snacka om vara ute i god tid! *smickrad*
    Oj vad kul! Grattis!
    Snacka om att vara utvald bland alla dessa tårtare på FL!
  • Stellamum

Tussa:
    Det fanns ju fler än greeneyes att gratulera er jag nu! Vad underbart för er, varmt grattis!

JFL skrev 2008-03-26 22:21:05 följande:
    Ja det ska bli så intressant att få namn på tårtorna Jag vill så gärna visa upp min i en annan vinkel, svårt att bara visa upp med 1 bild.
    Visst hade det varit bra om man hade kunnat få se fler bilder, lättare att lägga en rättvis röst då. Jag tror att jag har lyckats klura ut vilka föräldrarna till vissa bidrag är, ska bli spännande att se om jag har rätt!
  • Stellamum
    greeneyes skrev 2008-04-01 11:08:47 följande:
    tack allihopa, era tankar värmer men nu till nåt roligare! har ju en beställning på en 50-årstårta till 19 april, och har tänkt att ha skogstema. men hon föreslog ex blåbärsris, men vad sjutton, hur ska man kunna göra det? nån med förslag? sen måste jag modellera nåt snyggt träd också, kanske svampar o nån liten skogsfé eller nåt, men det fixar jag nog. *funderar* 
    På ihopvirad grön floristtråd borde det vara lätt att fästa blad? Eller hade du helst velat ha allt ätbart?
  • Stellamum
    MariaX m 2 skrev 2008-04-04 17:03:09 följande:
    Tårta till kvällens träff med mina kursare Fylld med godis - ploppfluff, mörk choklad och jordgubbssylt.
    Den är helt ljuvlig!!! Du är sååå duktig!
  • Stellamum
    Solaika skrev 2008-04-09 14:45:04 följande:
    Nu, äntligen, har jag tagit mig tid o sitta o göra en del av dekorationerna till tårtan på fredag. Skratta inte ihjäl er
    Skrattar gör jag inte men ler det gör jag! Brett och varmt, de är supersöta! Jag gillar dem verkligen!
Svar på tråden Sockerpullornas tråd