Inlägg från: jessica6 |Visa alla inlägg
  • jessica6

Sockerpullornas tråd

Hej tjejer!
    Tusen tack, Maria att du kom att tänka på mig också.
    Skulle skriva inlägg idag och kunder för allt i världen inte komma på varför det inte gick. Hahaha, tills jag tittade lite noggrannare och såg att tråden var stängd.
    Snacka om noll koll!

Vilka söta bebisar, Maria! Du är så himla duktig!

Det var några fler jag skulle kommentera till, men det var i gamla tråden, så jag får gå tillbaka dit och se om jag kommer ihåg vad det var.

Ja, just det....jag ska också gå på kurs hos Tårtdecor i april...sockerblommor.
    Visst var det Tussa och Ankmor som skulle dit? Då ses vi där!!!

JFL: Ska du inte hänga på? De är så himla duktiga och  trevliga där!

Kram på er tjejer!
    Hoppas ni får en jättetrevlig påsk!!!!

• jessica6

Åh, glömde fråga!
    Jag vill göra en passionfruktsmousse tårta....någon som har något bra recept på botten till den?

Kram!

• jessica6

Halloj tjejer!

Oj, vad ni är aktiva.

JFL: Ska bli så skoj att se ditt bidrag!! Det kommer bli jättebra, som alltid!
    Vad är temat i år?

Tussa: Jag ska gå både på lördag och söndag. Ska bli så kul! Och så skoj det ska bli att träffa er IRL!!!

Maria: Klart de blir nöjda, kan inte tänka mig annat. Du är ju så himla duktig!

Nej, nu ska jag in och titta på alla tårtbilder i tråden.

Kram på er!

• jessica6

Greeneyes: Heeeej tjejen! Vad kul att se dig här!!!
    Hur mår lilltjejen? Har tänkt på dig så mycket. Stooooora kramen till dig!!!!

• jessica6

Hej tjejer!

Maraschino: Tårtan är jättefin. Konstigt med kristyren, borde ju fungera som vanligt florsocker.

Greeneyes: Jag vet, jag är sååå dålig på att höra av mig. Men jag skriver till dig i din inbox så bokar vi upp ett datum.
    Vill ju gärna träffa dig.

Solaika: Tack för bra tips. Tvättar också händerna tills det är fullt med sprickor i dem, så nu får jag gå till apoteket och köpa rätt medel så jag slipper det.

Är på jobbet, men har lite dötid över och vad gör man då? Jo, självklart tar man sig en titt på vad alla sockerpullor har för sig;-D

Kraaam!

• jessica6

JFL: Längtar tills jag får se ditt fina mästerverk. Är helt övertygad om att du tar hem första pris, utan tvekan.

Pannkis: Ska genast in och titta.

Ankmor: Nu är ju ändå helgen över, har du hittat inspirtionen än?

Själv känner jag att jag har så mycket ideér,men ingen tid att genomföra de. Och det är trist också.

Har inte gjort en tårta sen i OKTOBER!!!!

Riktigt tråkigt!

Ha en härlig dag allesammans!
    Kraaam!

• jessica6

Pannkakan: Du överträffar dig själv varje gång. Superfina tårtor!! Gitarren är ju bara helt  underbar.

JFL: Vad ska jag säga...du är ju bara helt otrolig, den blev sååå fin.

Vad avundsjuk jag är på er som´kunde åka dit och se allt live!

Vilka var det som skulle på kurs? Var det  inte idag? Hmmm, ska kanske läsa sista sidan också ser jag nu.

• jessica6

Halloj!
    Nu snurrar det runt mycket i mitt lilla huvud,men jag ska försöka komma ihåg alla.

JFL och Aiwendil och Maria...vem var den fjärde? : Kul att höra att kursen var lyckad. Och jättefina liljor fick ni till också. *grön av avund*

Greeneyes: Åh, vad tråkigt att höra om din farmor. Hoppas det blir bättre med henne.

Det är ett år sen min morfar dog och jag saknar honom fortfarande väldigt mycket. Tycker att jag kan se honom lite överallt när jag är ute, lite jobbigt faktiskt.

Nu måste jag jobba vidare.

Ta hand om er!

• jessica6

Greeneyes: kan absolut rekommendera sprayen, jätteskojig. Pärlemorsprayen blir supersnygg på tex. bröllopstårtor.
    Kan annars rekommendera patchwork cutters...gå in under utstickare, tror jag. Härliga att arbeta med. Har gjort några tårtor med de och det går att variera väldigt mycket så det är alltid uppskattat, framför allt av barnen.
    Orkideé utstickare: phalaenopsis är väldigt fin, rekommenderar den också.
    Tycker iof att det mesta på kakburken är skojigt, hahaha!

Någon färg man bara måste ha är glitterfärg, metallic....det blir så himla fint på tårtor och dekorationer.

Nej, nu ska jag bada min lilla smutsgris här.

Ta hand om er!
    Kram!

• jessica6

Maria: WOW,WOW,WOW!!! Det var den sötaste tårtan jag sett någonsin, vilken fantasi. Måste bara hitta på en anledning och testa göra någonting liknande.

JFL: Jaha, tur att jag ska gå och lära mig göra orkideér, blir ju så himla avundsjuk på din förmåga att lära dig från böcker, hahaha. Superfina!! Du som alltid brukar ha steg för steg bilder...och alltid lika uppskattat för oss som inte kan läsa oss till information*Asgarvar åt mig själv*

Kram på er alla sockerpullor!

Snart ska jag på kurs, nedräkningen har börjat.

• jessica6

Halloj!

Nu är det bara några timmar kvar, sen åker vi till Göteborg!!!!
    LÄngtar till imorgon då jag får träffa Ankmor och Tussa och göra sockerblommor!
    Ska bli så himla skoj!!!!

Hoppas ni alla får en härlig helg.

• jessica6

Hej!

Grattis i efterskott, Solaika!!!! Och vilka söta tårtor du gjort.

Är nu äntligen hemma efter kurserna i Göteborg. Hade så himla skoj och lärde mig så mycket.
    Hahaha, håller med dig, Ankmor....bladen var liiite jobbiga att göra. Synd bara att vi inte fick lite mer tid att prata,nästa gång får vi sätta oss vid samma bord

Kraaaam!

• jessica6

Maria: Jisses, vilken bukett! Ja, om inte du kommer frivilligt till sockerpullsträffen så kommer jag och kidnappar dig och SLÄPAR med dig dit, hahaha! Finner inga ord!!!!

Jag har bokat in helgen i almanackan och än så länge ser det ut som jag kan åka, jag har bil så några får jättegärna åka med mig från Stockholm. Greeneyes: du är redan inbokad

Är det någon som gjort jordgubb/rabarbermousse? Några tips?
    Ska göra  sonens tårta nästa vecka och behöver lite ideer på fyllningar! Ingen inspiration här inte! Usch!

Kram på er!

• jessica6

Har ni sett Greeneyes  "kalles kaviar"-tårta??? Gå in och titta på den, hur häftig som helst!!!
    Bara ett litet tips!

Svar på tråden Sockerpullornas tråd