Inlägg från: annis41 |Visa alla inlägg
  • annis41

Sockerpullornas tråd

Glad Påsk alla pullor!!!!
    MariaX m 2 skrev 2008-03-21 18:08:08 följande:
    Nu är äntligen alla tårtor klara. Sätter bara in kort på en eftersom alla tre ser likadana ut Fyllda med rårörda hallon och vaniljmousse.
    De var jätte söta
  • annis41
    JFL skrev 2008-03-24 23:19:23 följande:
    Tack för svar. Har bestämt min i att strunta i kulorna. De skulle vara under dekorationen och dekorationen är för tung för att kulorna ska hålla. Det funkar lika bra utan kulorna Bara några dagar kvar sedan kan jag med stolthet visa upp min tårta. Idag blev jag klar med den stora dekorationen och jag är ganska nöjd. Det var kul. Det är skönt att ha den klar.Nu ska jag sova men jag måste täcka tårtan imorgon och fixa det sista på onsdag för sedan ska den vara inlämnad.Men först måste jag plocka undan allt i köket.....
    Jag längtar efter att få se ditt underverk, jag är verkligen nyfiken Räcka ut tungan
  • annis41
    Pannkakan skrev 2008-03-25 08:01:04 följande:
    Nu är omröstningen öppnad! ...nu ska jag sova ett tag till. Syns sen!
    Då är det bara att gå direkt dit o kolla nu då. Äntligen Hemlis
  • annis41

Hejsan tjejer!!
    Jag har fått en beställning till den 4:e på en tårta till 30 pers. Det är en kille som fyller 40 år och hans intressen är fotboll, hockey och rally. Nån som har tips på dekoration? Själv är jag helt tom i huvudet..... Fundersam

• annis41
    JFL skrev 2008-03-26 13:32:14 följande:
    Annis: Åh det ä'r ju så svårt. Mitt tips är att du koncentrerar dig på 1 sak inte alla tre.Ska du göra 3 små 10 bitars eller en stor långpanna för 30 pers? Det påverkar hur du dekorerar.
    Det ska vara en stor. Jag hade en fundering på att försöka ( är urdålig på att modellera) göra en domare med ett rött kort som jag skrev Johan 40 år på.
  • annis41
    JFL skrev 2008-03-26 13:40:31 följande:
    Annis: Det var en kul ide. Men om du är dålig på att modellera kanske du bara ska göra kortet, ev en hand som håller den.Sen kan du även måla en rallyflagga och lägga på.
    Ja det skulle man ju kunna göra och ev en HV 71 logga kanske. Vet att han håller på dom.
  • annis41
    JFL skrev 2008-03-27 13:02:56 följande:
    Alltså nu är jag nervös.Sitter på påklädd och ska åka ner och lämna in tårtan. JAg har inga bra tävlingsnerver. .............Jobbigt.
    Det kommer att gå jätte bra!!!!!!
  • annis41
    JFL skrev 2008-03-27 16:23:23 följande:
    PS längtar efter imorgon kväll då jag kommer kunna lägga upp den här
    Jag som inte har möjlighet att åka dit längtar verkligen efter bilder!!!!
  • annis41
    JFL skrev 2008-03-28 10:21:54 följande:
    Är så här härligt nervös just nu Lite extra pirr i magen, ingen vilja att äta frukost och sånt. Mysigt.Har tårtbotten i ugnen och väntar på att Greeneyes ska hämta upp mig/möta upp mig och att klockan ska bli tillräkligt så att jag kan ta mig ner till C&D.Jag sov jättegott inatt, men nu känner jag att det börjar dra ihop sig.
    Usch vad jag är avis på alla er som ska till C&D idag o se alla tårtor. Själv får jag nöja mig med att åka till Tårtdesign i Halmstad, men det är ju nåt iaf. Ha så roligt tjejer och ta massor av kort.
  • annis41
    JFL skrev 2008-03-28 22:56:38 följande:
    Här kommer mitt  bidrag i Cake&Designs tårttävling Prinsessan på ärtenTårtan är en dummie täckt i gråmelerad SP, med stenplattemönster.Sängen och stolen i pastillage, målade för att få "trästruktur".Madrasser och bolster i SP och SP/MP blandat för att få hårdare lager, Hela sängen väger över 2 kg.Stegen är spritsad i kristyr.Det finns fler bilder i galleriet.Maria helt underbar som vanligt. Buketten är fantastisk och jag älskar dina små spritsningar.Tack Solaika Får se vad folk röstade på, jag och Fru Fogeby röstade visst på varandra så våra röster tar ut varandra . Min tårta kändes väldigt kal om man jmf med alla andras tårtor där. Det är alltid så svårt att veta vad folk röstade, Fru Fogebys var riktigt fin och guldslottet var vackert. Troxiis teknik för att spritsa fjäll på sjöjungfrun är otrolig. Så jag vet inte vad som händer.
    Alla tårtorna var ju helt fantastiska!!! Vilken fantasi! Jag hoppas verkligen att du eller att någon härifrån vinner men jag kan inte välja vem för de är så otroliga allihop.
Svar på tråden Sockerpullornas tråd