• mooogn

Sockerpullornas tråd

MariaX m 2 skrev 2008-05-06 14:50:07 följande:
    OK somrigt blir nog bra då, tack för åsikter  *går genast in till tussa och kollar hennes konfatårta*rimmis - Ja jag är oxå inne på sommar, har lite hallonkvistar och sånt på G hemma i skåpet och nästa tårta ska bara innehålla flädermousse och nåt mer, kanske jordgubb eller hallon eller nåt
    Förlåt att jag bara stövlar in i tråden men har "tjuvläst" den ett tag nu... *S*

Jag har själv tänkt att baka en tårta med flädermousse och gröna äpplen (även om jag inte klurat ut hur än). Det kanske kan vara något...? Idéen har jag fått från vår handtvål på WC!
    ...nu har vi försökt i tre år...
  • mooogn

Tack JFL och Ankmor!

Har hittat ett recept på äppelfromage också (på Pannkakans forum...)

Google är din vän!
  • mooogn
    Ankmor skrev 2008-05-06 22:26:01 följande:
    Hoppas inte du tog illa upp förut! Lycka till med ihopknåpandet av tårtan och det förväntas smakrecension + bilder!
    Ingen fara!

Tänkte pröva fläder/äpple i min "bonusmorsdags-tårta" så det blir till att vänta till slutet av maj
    Google är din vän!
  • mooogn

Tack, greeneyes  Hur har du tänkt dig tårtan? En vit tårta med några enstaka lila blommor låter ju inte sååå illa (jag har också lite svårt för den där syrénlila färgen; den är ju så mesig!) 

Google är din vän!
  • mooogn
    greeneyes skrev 2008-05-07 10:01:53 följande:
    mooogn: tyvärr så har ju jag tänkte mig lite annorlunda än hur de ville... de ville ha typ massor av såna lila små blommor över hela tårtan (ni vet den lilla utstickaren som många har), på mösnterkavlad vit tårta och sen typ lila sidenbandskant OCH lila snäckbård.. njae, sa jag bara... tror att det är svårt för dem själva att se det framför sig också, så jag föreslog släta  helvita tårtor, ev hjärtformad alt rund, med valfria blommor ovanpå (helst bundna i klunga i mitten) och antingen sidenbandskant eller snäckbård runt. hennes sjal ska vara mer den där vinrödslila som det finns syrener i, så jag ska se om jag kan få dem att matcha blommorna i det istället. 
    Deras förslag låter faktiskt väääldigt 80-tal... Fundersam Hoppas att du kan övertala dem till något snyggare

--> Har läst lite i de gamla trådarna och ville bara "avslöja" mig som den där jobbiga bruden som begärde svart bröllopstårta med orkidéer på nyårsafton! Men både vi och gästerna tyckte att det var en UNDERBAR tårta Tack, JFL!
    Google är din vän!
  • mooogn
    Ankmor: Vad gulligt av dig att hjälpa Tussa!
    Google är din vän!
  • mooogn

Är det någon som prövat att baka sådana här amerikanska cookies? (Hihi, jag lyckades att hyperlänka ).

De är säkert vansinnigt söta att äta men åhhh, så gulliga!

Google är din vän!
  • mooogn
    Ankmor skrev 2008-05-08 22:53:37 följande:
    Lyckades inte se något Sedan loggades jag ut eftersom jag "kryssade" bort sidan - du har ju inte tagit alternativet "öppnas i ny sida" utan "samma sida" och jag är van vid den första.. Men amerikanska kakor brukar vara sötsliskiga (och i mitt tycke goda)
    Fick inte upp alternativet "öppnas i ny sida" Kanske ska kolla bättre nästa gång iaf... Har aldrig smakat am. kakor/bakverk men de där kakorna är ju bara såååå söta! Och kanske ett alt. till cc
    Google är din vän!
  • mooogn
    MariaX m 2 skrev 2008-05-09 17:06:12 följande:
    Dagens tårta då, lite ändrad och fixad med men såhär blev den till slut
    Den blev jättesöt!
    Google är din vän!
  • mooogn
    Tussa76 skrev 2008-05-09 22:19:17 följande:
    Jag är FÄÄÄÄÄÄRDIG!!!! Har precis slagit ner baken i ankmors sköna soffa efter en väldigt intensiv dag *pust* men nu är alla blommor och tårtspritsning klara! Blev faktiskt ganska nöjd men blommorna i slutändan, så jag hoppas att brudparet tycker om dem! Tyvärr så var ju inte grunden att spritsa på den bästa... rondellen han hade använt var bara milimeter större än tårtorna och marsipanen var full med veck... men det är ju inte mitt fel! Känns skönt!Lessen att jag inte orkat skriva och kommentera de senaste dagarna.. det har varit lite mycket! Men ni veeeeeeet ju att jag tycker era tårtor är alldeles ljuvliga!!
    Grattis!
    Google är din vän!
  • mooogn
    Ankmor skrev 2008-05-11 19:16:15 följande:
    Här kommer en förhandstitt på TUSSA76s blomsterarrangeman till bröllopstårtan, som hon kämpade med in i det sista!Bilden är inte den bästa - bättre bilder kommer !!Den lila färgen är mycket finare och djupare i verkligheten!
    Jättevacker
Svar på tråden Sockerpullornas tråd