-
Tack så mycketMariaX m 2 skrev 2008-05-19 19:41:35 följande:Tack greeneyes !Jättesöta tårtor Solaika !!
Hihi, jag va så missnöjd med cyberväntårtan när jag levererade den. Den bara krånglade för mig. Men jo, less is more. Nu i efterhand när jag tittar på den så är den inte SÅ hemsk som jag tyckte dåAnkmor skrev 2008-05-19 22:45:53 följande:Solaika Cybertårtan blev jättefin - här ser man tydligt att "less is more". Doptårtan - flickorna ser ut att trivas gott under filtarna. Supersöt tårta!Tussa Du kan inte få skrämselhicka - du får "fantasistopp"
Tackannis41 skrev 2008-05-20 08:03:13 följande:Jätte fina tårtor. Cybertårtan var verkligen "enkel" och (ren) fin. Jag önskar att jag också kunde göra så fina modelleringar men jag har inte ens vågat försöka mig på att göra en bebis.
Bebisarna va faktiskt inte alls svåra o göra. Dom består av ett huvud och en päronformad klump typ. Armarna är en korv som jag plattade till över ryggen o limmade dit. Händerna är bara två små runda bollar i samma färg som ansiktena. Hättorna är bara en tunn bit FP som är ditlimmad. Filtanra är fyrkantiga FPbitar som jag har torrmålat på. Ansiktena är bara ditmålade. Inte svårt alls faktiskt. Testa
Tack så jättemycketrimmis skrev 2008-05-20 16:11:58 följande:Solaika: jättefina...
-
Det trodde jag att jag va oxå. Men det beror lite på vad man har för förväntningar på sig själv tror jagannis41 skrev 2008-05-21 05:58:40 följande:Ja jag får väl ta och göra det men jag är fullständigt värdelös på att modellera, men jag ska testa....
-
Vet ju inte alls ännu.. har inte fått nåt schema fram till midsommar ens. Allt jag vet är att jag börjar den 9e juni.Ankmor skrev 2008-05-22 23:31:41 följande:*puffar* deltagarlistan för sockerpullsträffen 18-20 Juli : Tussa, MariaX, Ankmor, JFL, Aiwendil, Greeneyes25-27 Juli: Tussa, MariaX, Ankmor, JFL, Aiwendil1-3 Augusti: Tussa, MariaX, Greeneyes, (Aiwendil osäkert ännu)8-10 Augusti: Tussa, MariaX, Ankmor
Va många fina konstverk ni har lyckats med allihopa! Är jag alldeles ensam om att inte ha tillverkat nån sån än?
Dumma skola, ta slut!!
Maria - säger som de andra om din tårta! Finns lixom inte ord. Wow!
Ankmor - va gulligt av din dotter att baka tårta åt dig!
Själv gav jag och sambon en oljad altan och en målad fasad till mamma i söndags
Sen måste jag förklara min frånvaro.. Dels har vi hållt på med slutputset på C-uppsatsen som nu är klar för opponering om en vecka. Dels har vi varit hos mina föräldrar. Men den största anledningen är nog att jag hastigt och lustigt fick en hög minibebisar här hemma. http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1924936 Våra gerbilbröder visade sig plötsligt vara en hane och en hona. Så vi har tre små 5grams bebisar där nu. Sen är vi dessutom "barnvakt" åt en av honorna vår uppfödare har, och den honans 5 ungar som är 4 dagar äldre än våra ungar. Så från 4 gerbiler så har vi nu 13 stycken här hemma (två andra vuxna har vi sen förut) plus att det kommer två till i studenthelgen. Mina tankar snurrar med andra ord mycket kring dessa bebisar o leta akvarium till pappan och allt som ska lösas kring detta.
Dock har jag ju två doptårtor och en bröllopstårta till helgen här så nu är det bottenbak som gäller idag.
Hoppas ni har det bra allihopa! -
Maria - Dina tårtor kan inte bli tjatiga! Dom är så vackra! Jag vill oxå kunna göra så fina tårtor som du! Jag ät rejält nervös inför bröllopstårtan nu.. Doptårtor har jag gjort förut så det är lugnt.. men hjääälp för bröllopstårtan
Det är jättemysigt med alla bebisar. Dom e så söta
Jag får hålla mig till dem eftersom jag inte har några sockerbebisar som ni andra 
-
Maria

Greeneyes - tack
Ja, inte är dom stora. 8 dagar gamla idag o väger 7 gram. Lite päls börjar dom få. Finns ett par nya bilder på samma länk nu
Tårtor va det jag.. jag har ingen luuuust..
-
Det är inte meningen att jag ska göra tårta idag
Aaaaallt går fel
Tänk om man bara kunde skita i allt.. men det går ju inte.. om typ 2 timmar kommer dom o hämtar doptårtorna som jag inte ens har delat bottnarna till. Fyllningarna är klara som tur är men jag hatar att täcka tårtor som inte har gonat ihop sig..
om 3 timmar kommer dom o hämtar bröllopstårtan som jag är lite osäker på om den kommer att räcka till bitmässigt bara för att allting har bråkat.. buhuhuuuuu
färdiggnällt.. åter till köket
-
Hej på er!
Tårtorna vart trots allt över förväntan. Beställarna ojjade sig över hur fina dom va o jag såg bara alla fel öööverallt. Framför allt på bröllopstårtan. Dessutom hade jag lite halvpanik över smaken på den eftersom ganachen på 70%ig choklad smakade apa. Men jag har fått höra idag att kombinationen va jättegod iaf o alla älskade den. Jag har inte orkat lägga upp bilder här ännu. Jag ska.. men inte ikväll. Kommer imorn, det lovar jag.
Jag har inte orkat läsa igenom det ni har skrivit heller. Det enda jag kan säga är att jag vet inget om jobb efter midsommar. Jag har bara schema fram till midsommaraftons kväll. Får resten snart hoppas jag så då ska jag meddela när/om jag kan.
-
Näe då.. än faller jag inte ihop.. har dock 5 tårtor i helgen så lite halt kanske jag är på söndagAnkmor skrev 2008-06-01 23:05:36 följande:Det är kul att se dig här ialla fall! Bara du inte faller ihop! Tårtorna blev superbra, trots motgångar!Är det inte konstigt det där med att vara nöjd?Själv står man och svär ve och förbannelse över en tårta och ser bara fel & skavanker medans beställaren/mottagaren/gästena står och ojjar och ooohhar
Ja, det är ju tur att beställarna inte ser alla fel
-
Sådär.. nu har jag lyckats peta in bilderna så ni kan få se.
Börjar med doptårtorna som trots allt blev ganska bra.. liiite knöliga pga luft under locket som bara inte ville försvinna. Men det va inget beställaren la märke till. Ljusa bottnar med jordgubb och björnbär. Täckt i SP.

Sen bröllopstårtan som gjorde min fredag till ett mindre hell. Den vart inte alls som jag tänkt. För få bitar så jag fick kasta ihop en extra botten som bara vart pannkaka. Gick precis att pussla ihop till en sista våning. Fyllningen räckte inte så jag fick panikfixa liknande fyllning. Kunde inte alls hitta receptet på chokladkrämen jag spacklade med o FL vägrade fungera så jag kunde titta här. Blandade ut 1500 gram SP med 250 gram modelleringschoklad för att få lite chokladsmak på locket oxå. Elände så mjuk o svårjobbad SPn blev då. Dessutom gick det åt en hel burk brun färg för att få det mörkt.
Tack o lov för rosorna som Fru fogeby gjorde till mig. Jag har bundit ihop dem men hon har gjort både blommor och blad.
Bla bla.. här är den iaf:

-
Nämen oh, tackrimmis skrev 2008-06-02 19:38:09 följande:Solaika: Tjusigt, tjusigt fröken :)
JFL - jag håller med de andra. Vilket modelleringsarbete
Greeneyes - Tack söta du
Ankmor - jag har visserligen läst franska.. men inte tillräckligt för att kunna översätta. Jag kan försöka hitta lite tid i helgen o höra om mamma kan hjälpa. Hon är ganska bra på franska.