• Ankmor

Sockerpullornas tråd

MariaX m 2 skrev 2008-05-25 09:53:40 följande:
    Nu är då min morsdagstårta klar. Totalt omgjord sen från början, jag hade en vision som inte föll väl ut kan man säga... Fylld med den spännande kombinationen krusbär/kokos, får se hur det smakar...
    Jättefin! Jag älskar prästkragar.
    Maraschino skrev 2008-05-25 11:47:51 följande:
    Nu hoppar jag in med en fånig fråga till er!!! Kan man byta ut strösocker mot florsocker?? Tänkte baka en tårtbotten men insåg att strösockret är slut.. Om man kan byta ut det hur mycket flor istället för socker??
    Ingen aning tyvärr..

Här blir det morsdagstårta som min 12-åring skall få göra.
    Vi kom på att det blir för mycket med tårta två gånger på samma dag.
    Min tårta får vänta till nästa helg.
    Lägger in bild på tösas tårta i kväll.
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Ankmor

Hela dagen gick och det enda jag fick var ett "grattis på mors dag" från barnen.
    Frukost fick jag både sätta fram och duka bort. Tvättat och diskat har jag också gjort.
    Ingen blomma eller nå't... men nu på kvällen så fick jag min tårta!

Elisabet gjorde en tårta som smakade underbart!
    (jag fick hjälpa till med bakandet och blandandet, men dekorerandet har hon stått för alldeles själv! )

Morsdag tårta som min 12 åriga dotter gjort helt själv.
    Sockerkaka som botten, vaniljkrämgrädde & Chokladpudding som fyllning och utanpå blev det hallongrädde gjord på hallonfärskostgrädde utan färskost

• Ankmor
    annis41 skrev 2008-05-26 14:15:08 följande:
    Hejsan tjejer!Jag behöver eran hjälp, jag ska göra en tårta till min dotters student och hon vill ha fluff gjord på vitchoklad med jordgubbscrisp på ena lagret men vad ska jag ha i det andra lagret? Vill ju inte att det ska bli för sött.....Gud va ni är duktiga på att modellera men jag har faktiskt lyckats 4 ggr jag med, fast det är länge sen nu .Patrik med flickvän               Mathias                Christofer            Alexandra
    Inte illa skulpterat hörrö!

Hm... Varför inte hallonfärskostgrädde? Det är ju syrligt och gott, eller gör den på jordgubbar istället för hallon.
  • Ankmor
    Tussa missade ju att kommentera dina sockertoppar!

Naaawww såå söööta!
    *längtar på dom*
  • Ankmor
    annis41 skrev 2008-05-26 14:58:38 följande:
    Ja jordgubbsfärskostgrädde vore nog gott till. Det får det bli tror jag. Jag skulle vilja ha tag på en vinröd färg är det nån som vet om det finns, tycker att det är så himla jobbigt att blanda olika färger och det blir aldrig riktigt bra.
    Enligt Tårtdecor kan man få vinröd genom att just blanda
    http://www.tartdecor.se/product.asp?product=409&sub=6&page=1
  • Ankmor
    greeneyes skrev 2008-05-26 18:14:08 följande:
    Förresten, nu trakasserar jag er med min fråga om studenttårtor. Har nu två beställningar till killar, de vill ha klassiska studenttårtor. Inget tema här alltså, förutom studentmössor. Men funderade på att göra en tvåvåningstårta (båda vill ha ca 30bit) där översta våningen är en studentmössa liksom. Vad tror ni om det? Men vad ska man dekorera understa våningen med i såna fall - är inte blommor lite tjejigt? *hjälp*
    Vad har hon läst för program? Vad "vill hon bli när hon blir stor"?
    Kanske något tema kring det?
  • Ankmor
    greeneyes skrev 2008-05-26 18:31:10 följande:
    ankmor: nä, det är två killar och de har beställt "klassiska" studenttårtor..
    Missade visst att det var två killar! hehe

Den tårtan Sexymala länkade till är ju toppen...
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-05-27 15:01:59 följande:
    ingen som kan hjälpa mig?ankmor, nån??var runt hela stan och letade såna äckliga hamburgergodisar idag men det fanns ingenstans så där sket sig den idén oxå
    http://chefgui.blogspot.com/2008/03/mcdonalds-cake.html

Jag har dålig fantasi idag, men varför inte göra en cokladkaka som tårtbotten och färga in MMF till olika färger som bröd, sallad & tomat. Kristyr som ketchup o senap.
    Lägg ihop alltihop och få det att se ut som en hamburgare.

Eller gör ett stoooooort gult M och dekorera det med små hamburgare och små röda M i MMF
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-05-27 22:36:04 följande:
    Fru Humla: Snus: När jag tänker snus så tänker jag smulade chokladkex, typ Oreo's som är så där mörkt bruna, nästan svarta. Du kanske kan ha en hög med "snus" på tårtan.
    Ja, rulla in en kula brun MMF i just sådana smulor - det borde funka....
  • Ankmor
    rimmis skrev 2008-05-28 17:47:49 följande:
    Maria: Visst är det svårt att göra tårtor som inte hör till "stilen"? Om man får skriva så? Det är allra bäst när man får bestämma helt själv tycker jag Vilka söta kids ni har flickor! (Hur lägger man in stora kort???)KRAM
    Stora kort får du genom att klicka upp bilden i galleriet och kopiera den - sedan klistra in bilden i tråden.
Svar på tråden Sockerpullornas tråd