Inlägg från: Sexymala |Visa alla inlägg
  • Sexymala

Sockerpullornas tråd

Solaika skrev 2008-04-23 21:23:28 följande:
    Sicket elände. Men kallor är jättefina! Det blir kanon. Det går säkert med SMBC.. iofs så kan du ju lika gärna göra kristyr nu o vispa upp den innan du använder den. Lika väl som att vispa upp SMBC
    Jo, vet att man kan använda kristyr igen ( men vispa upp den?
    den, det har aldrig jag gjort! Jag använder den som den är! och det har funkat finfint!)

Men tänkte slippa jobbet att göra den, när det bara är att ta ur smbc burken ur frysen!!
  • Sexymala
    greeneyes skrev 2008-04-24 10:33:48 följande:
    sexymala: kan du inte spritsa nåt snyggt mönster, var det inte rimmis som gjort nåt liknande? typ vit tårta med svart eller mörkbrunt mönster? *glömsk*
    Jo, det blir väl något sådant! Men visst borde det gå att göra det med smbc?! Vet att jag tjatar
    Det blir några kallor med!

Funderade på färger och färga redan färdig smbc, men det borde gå va? Samtidigt som jag vispar "upp den" och ha i pastafärg?!
    Funderar på rosa botten, men färg på spritsningen? Brunt är jag inne på, men då blir det kakao att färga med och är osäker hur det blir i smbc som redan är klar.
    Jaja, får fundera ett slag!
    *går in o snokar upp bilden hos rimmis*
  • Sexymala

Solaika

Jag förstår din ilska! Det finns knäppa människor runt om i världen, tro mig. Jag vet!

Hur går man vidare nu då? Vilka kopplas in?

Hoppas allt löser sig!

• Sexymala

MariaX
    De är underbara! Helt fantastiska! Men så är du ju grym på blommor med! Låg faktiskt igår kväll o fundera på hur man gör gerbera på tråd. Fick inte fram något bra svar, men nu vet jag ju att det går iaf!

Less is more och det tycker jag stämmer bra som bröllopstema!

• Sexymala

Träffen vet jag inte alls. Men troligen kan jag ingen av helgerna, förutom möjligtvis 8-10 aug. Jobbar de andra...

MEN: Jag skall absolut till Kungälv på Tårtdecors utstälning!
    Solaika, du kan få 'va' hos mig om du vill
    Bor inte alls långt ifrån Kungälv (Nåja, 9 mil, men det är motorväg )

• Sexymala
    Solaika skrev 2008-05-19 18:34:55 följande:
    Sexymala skrev 2008-05-19 18:22:28 följande:
    Träffen vet jag inte alls. Men troligen kan jag ingen av helgerna, förutom möjligtvis 8-10 aug. Jobbar de andra...MEN: Jag skall absolut till Kungälv på Tårtdecors utstälning!Solaika, du kan få 'va' hos mig om du vill Bor inte alls långt ifrån Kungälv (Nåja, 9 mil, men det är motorväg )Hihi.. va gulligt.. vi får kika på det lite närmare.. jobbar ju fram till terminstart o sen går vi ut på praktik nästan direkt o schema för det brukar dröja in i det sista...
    Samma här. Vi har börjat skolan då tror jag... men som sagt. INget behöver planeras förän typ sista veckan, eller sista dan!
    Har lite tårtor att modellera o greja till bara, men det är först veckan efetr.. eller jäklar. När jag tänker efter var det nog den helgen vi skulle ha släktträff.. shit.. aja. Det visar sig
  • Sexymala

alltså helgen då showen är, skall vi nog ha släktträff..

• Sexymala
    greeneyes skrev 2008-05-26 18:14:08 följande:
    Förresten, nu trakasserar jag er med min fråga om studenttårtor. Har nu två beställningar till killar, de vill ha klassiska studenttårtor. Inget tema här alltså, förutom studentmössor. Men funderade på att göra en tvåvåningstårta (båda vill ha ca 30bit) där översta våningen är en studentmössa liksom. Vad tror ni om det? Men vad ska man dekorera understa våningen med i såna fall - är inte blommor lite tjejigt? *hjälp*
    Nej, jag tycker inte blommor är tjejigt! Beror ju lite på vilka också.. någon ros, någon kalla, prästkrage, gerbera! Sedan kan ju temat gå i gult och blått! Kolla in klassisga studenttårtor. Gul/blått band osv..
  • Sexymala

Åh, Grattis Maraschino!! Han ville snabbt ut han!! Gud va kul!

Han heller inte sluta undra vad som hänt, greeneyes!!! *nyfiken*

• Sexymala

Maraschino, Kanonbra jobbat! Väldigt snyggt modellerat!!
    Har han fått något namn än?

• Sexymala

Nu orkar jag heller inte tårta mer! Tappade all lust och självsäkerhet idag! Usel tårta, verkligen hemsk blev den!! Fyllningarna hamnade på sniskan och hela tårtan blev sne. Spacklade med grädde, eftersom det efterfrågades "riktig" prinsesstårtasmak (operasmak ) men jag gillar verkligen inte marsipan och grädde ihop! Det går bara inte. Den smälte inte, men mjuk blev den. Och ork till dekoration hade jag verkligen inte. Det blev namn, ålder och lite blommor som inte alls var särskillt snygga.

Så, i vilket fall som helst! Jag tog precis bort tårttråden ur favoriterna. Lika bra det liksom. Orkar inte "se" alla som pratar om hur kul det är att tårta och om sina misstag, som sedan inte alls visar sig vara misstag på bilden. Men min kommer ni inte få se. Den ÄR ett enda stort misstag. Ni får bara helt enkelt lita på mig. Den blev hemsk !

Skall lägga detta åt sidan några veckor nu, sedan tänkte jag ev börja med sockerblommor lite smått! Har även börjat "skära ned" på sötsaker! Inget godis den senaste veckan iaf ! Studenttårta åt jag och nångon bulle e har det blivit, men inget godis och inga chips och ingen läsk!!

Jag tänker fortsätta hänga här och kollar nog in bildtråden med! Ibland!!

Lång inlägg!

men ha en bra dag!

• Sexymala

UWO BaraJag skrev 2008-06-17 19:47:56 följande:

Men här kan du väl hänga kvar? Du behöver inte gå in på andra trådar. Det man inte vet lider man inte av!
    så sant så sant! Tog som sagt bort tårttråden! Och det roliga är att jag inte ens saknar den! Inte alls!!

Och ja, det får väl lov att vara "ups and downs" vad det gäller allt! Vi får hålla till här och stötta varandra!
  • Sexymala

MariaX:
    Jag stör mig inte. Tycker bara det är jobbigt eftersom jag själv inte lyckas med tårtor just nu! Och då är det jobbigt att "se" diskusisoner om folk som lyckas, men ändå klagar! Vet ju att det hör till människans natur, men jag fixar det helt enkelt inte just nu. Men det handlar enbart om mig och inga andra! Sen är det tråkigt att "alla" färsvunnit också. Minns typ 3:a eller 4:e tråden när jag kom med i bilden.. Det var tider det Men alla är ju nya någon gång! Men jag fixar helt enkelt inte tårtsnacket just nu, men det handlar enbart om mig själv alltså!

Ha en bra midsommar allihopa! Vi (Jag och sambon) skall ut och segla och bara ha det gött!!

Svar på tråden Sockerpullornas tråd