• JFL

Sockerpullornas tråd

Stellamum: Men då har du ju orättvist nära till Tårtdekor och alladeras roliga saker!
    Nej jag vet inte när deTaxenstårtorna publiceras. Förhoppningsvis redan på tisdag om Sexymala hinner fixa allt tills dess (visst var det hon som anordnar tävlingen? Jag och namn... *himlar med ögonen*)

Hej Greeneyes: KLART som korvspad att du ska vara här!!!! Och föresten Ankmor stort supertack för att du orkade länka de flesta till denna tråd, hade inte tid eller ork till det

I ღ cakes
  • JFL
    Ankmor skrev 2008-03-23 14:58:23 följande:
    Jag har en sjukdom som heter "hjälpaandraattleta&hitta"

Ringde just våra gäster och undrade när de ville komma. Kl 17 tyckte de var bra

HAr inte handlat, har inte hämtat barnen, har inte städat, vet inte vad vi ska äta till middag + att jag sitter med alla mina tårtsaker framme...

Dax för en lång paus och börja ta itu med "verkliga" livet
    I ღ cakes
  • JFL

HAr inte kommit igång med tårtan idag. Ska skicka iväg familjen på em så att jag kommer igång. JAg har frossa idag och vill bara lägga mig under duntäcket och bli varm. Nu försöker jag få upp värmen i kroppen i vårt enda varma rum - datarummet.

Maraschino skrev 2008-03-23 19:54:35 följande:
    Nu äntligen har jag lite tid att lägga in min tårta som jag gjorde när jag fyllde år i onsdags!!!!
    Konstigt! men nu har du testat och nu vet du hur du inte ska göra...

Jättefin blev den iallafall
    Ankmor skrev 2008-03-23 19:58:51 följande:
    Jag tror jag blir tokig!Jag har totalt räknat fel när det gäller allt med min tävlingstårta till Taxens...Fyllningarna blev fel, för hårt och för löst, jag har inte grädde kvar till att spackla med och jag har tappat inspirationen till dekoren till på köpet!TYCK SYND OM MIG!!!
    "Vojne vojne vojne" *Klappar på huvudet och tröstar*

Ser fram emot att se tårtan nu
    Tussa76 skrev 2008-03-23 23:16:54 följande:
    Hej, hej!
    Men Tussa då, det är inte lätt med sjuka barn
    Hur är det med minstingen?
    Skönt att du har ljusning i allt elände. Jag känner verkligen igen mig i att man inte hinner något som man själv vill, all kraft går åt till att hålla familjen flytande.
    greeneyes skrev 2008-03-24 09:01:00 följande:
      hur gör ni, bakar ni på annan plats trots att ni själva skulle kunna vara smittobärare (inte brutit ut än?).
    Jag har faktiskt gjort en tårta medan nån av tjejerna var magsjuk, inte kräk utan diarré. Hade fler tårtor den helgen och lyckades avsäga mig alla utom en. Min kompis ville ändå ha den. Så jag körde med spritade bord, handsprit, handskar när jag tog hand om barnet och
    var supernoga.Det gick bra och det var på hennes risk.
    greeneyes skrev 2008-03-24 10:33:33 följande:
     har så smått börjat fundera på att skaffa FA-skattesedel, men jag har förstått att det är en massa regler kring livsmedelsförsäljning och hantering. Nån som vet vad som krävs för det?  har försökt läsa mig till, men hittar inget konkret utan bara en massa paragrafer.. 
    Har tittat på det där och jag har gett upp, det är för svårt och förmycket.
    I ღ cakes
  • JFL

*Vink vink*

greeneyes skrev 2008-03-24 11:48:03 följande:
    *vinkar intensivt till JFL*
    I ღ cakes
  • JFL
    trisha skrev 2008-03-24 14:07:07 följande:
    sockerpullornas tråd, "pullor"...asså jag vet inte om det är nån annan men där jag kommer ifrån kallar vi det man har mellan bena för en pulla
    Hehe nej det gör jag inte.

Denna tråd handlar om sockerkonst tårtor och allt däromkring tex www.pastrywiz.com/sugarart/sugar-pulled-blown.htm för de som kan *önskar*
    I ღ cakes
  • JFL

Jag har äntligen piggat på mig, efter att ha sovit i 2 timmar och fått i mig en Ipren känns livet lite lättare.

Jag har dock stött på ett problem på tävlingstårta (C&D) och jag undrar om ni har någon bra ide.
    Hur mycket får man "fuska" på en dummie? Får man använda träkulor eller flörtkulor klädda i sockermassa omman behöver en hård kula?
    Mina jag gjorde i MP stelnar inte! och håller inte för det jag vill ha de till.

Någon som "vet" eller vill diskutera
    Är det fusk?

I ღ cakes
  • JFL

Tack för svar. Har bestämt min i att strunta i kulorna. De skulle vara under dekorationen och dekorationen är för tung för att kulorna ska hålla. Det funkar lika bra utan kulorna

Bara några dagar kvar sedan kan jag med stolthet visa upp min tårta. Idag blev jag klar med den stora dekorationen och jag är ganska nöjd. Det var kul. Det är skönt att ha den klar.

Nu ska jag sova men jag måste täcka tårtan imorgon och fixa det sista på onsdag för sedan ska den vara inlämnad.Men först måste jag plocka undan allt i köket.....

I ღ cakes
  • JFL
    annis41 skrev 2008-03-25 05:05:34 följande:
    Jag längtar efter att få se ditt underverk, jag är verkligen nyfiken
    Vad kul!..
    Ankmor skrev 2008-03-25 05:59:48 följande:
    Samma här!
    ..Jättekul..
    Stellamum skrev 2008-03-25 07:26:17 följande:
    Åh! Jag är sjukt nyfiken! Det ska bli jätteroligt att få se, så kul tema ju! Lycka till på tävlingen!
    Tack så mycket, maken tror att jag vinner igen det tror inte jag! Jag har lite mera konkurens denna gång Men kul ska det bli!
    Pannkakan skrev 2008-03-25 08:01:04 följande:
    Nu är omröstningen öppnad! ...nu ska jag sova ett tag till. Syns sen!
    Åh ska in på Taxens och kolla på en gång!!!!
    I ღ cakes
  • JFL

Stellamum: Ingen aning,jag antar att de kommer lägga ut det på hemsidan sen, men jag kommer iallafall ta med mig kameran och fota så mycket som möjligt.

Hmm hittade inte tävlingen på Taxens, men jag är inte så hemma där, hittar inte ens gallerierna som den ska ligga i Fundersam
    Kollar på det ikväll sedan. Måste rusa till jobbet. Ha en bra dag alla

I ღ cakes
  • JFL

Jaha. Stressade klart tårtan igår fast jag var trött och "dålig" så att det bara skulle vara monteringen av allt idag.
    Sen tittade jag mig i spegeln i halsen och konstaterade att jag har nog halsfluss. Visst har jag det! 3 h hos doktorn bekräftade det. Så nu sitter jag hemma i lugn och ro och har tårtan klart (ja förutom monteringen, men det gör jag imorgon innan jag lämnar in den)

Positivt är att jag faktiskt har tid att göra födelsedagstårtan till lillebror nu.

Greeneyes: Så smickrande!

I ღ cakes
Svar på tråden Sockerpullornas tråd