Inlägg från: annis41 |Visa alla inlägg
  • annis41

Sockerpullornas tråd

Pannkakan skrev 2008-03-29 20:25:01 följande:
    Wohoo!Nu är alla tårtor klara, levererade och antagligen till större delen uppätna. Lägger in bilder här, men vad som finns i dem och så kan man läsa i bildtråden (om någon vill).Först 2 likadana, så det blir bara en bildmed laktosfri bakelse till...Sen var det Fendern med den röda SP:en från helvetet (Den smakade gott men var usel att jobba med)....och sist två minitårtor - en till mamma och sambo och den andra till mormor och morfar till kvällsfikat.
    Jätte fina tårtor!!! Gitarren är ju bara så läcker, den har du verkligen lyckats med.
  • annis41
    MariaX m 2 skrev 2008-04-04 17:03:09 följande:
    Tårta till kvällens träff med mina kursare Fylld med godis - ploppfluff, mörk choklad och jordgubbssylt.
    Helt underbar som alltid! Jag önskar att jag hade din fantasi.
  • annis41
    Solaika skrev 2008-04-11 16:26:39 följande:
    Sådär.. kvällens födelsedagstårta klar.. jag fyller ju inte fören imorn.. men ikväll kommer det lite kompisar o då måste man ha tårta. Chokladbottnar fyllda med vaniljmousse och dumlefluff. Den lilla biten på sidan är en ostbit.. det vart så skrynkligt där så jag ville dölja det lite
    Den var jätte fin och mössen är ju bara så söta.
  • annis41
    Ankmor skrev 2008-04-13 09:36:07 följande:
    Igår var jag (och Tussa76 & Jessica6) på kurs hos Paula på Tårtdecor! Vi fick lära oss att göra orkidé och primula samt att sätta ihop en bukett.Det var pilligt värre men superkul! Tiden bara flög iväg!Tradigast (men kul) var att göra bladen - de tog såååå lång tid... Det var absolut väl värt pengarna och jag vill göra om det igen och igen och igen osv... När kursen var slut shoppade jag loss i butiken, jag shopade för hela 577kr!!! Iiik!! Men oj vad skoj det var! heheHär är ett par bilder på mina alster som jag knåpade ihop igår.Hoppas de blir klickbara - annars finns de ju i mitt galleri...Jag är väldigt stolt över mig själv!
    De var jätte fina, jag vill också gå en blomkurs men det blir nog inte förrän till hösten :(
  • annis41
    Ankmor skrev 2008-04-15 08:37:17 följande:
    Det är väl klart att jag kan lägga in bilder åt dig!Lägger in små klickbara, så att jag får in fler .... De är väl värda att visas upp tycker jag!Studie uppifrån...                 Studie från sidan...Närbild Primula                    Sedd från kortsidan....Håll med om att hon är duktig!
    Åh vad fina. Jag vill också gå en sockerblomskurs, men det blir inte förrän till hösten.
  • annis41

Hejsan tjejer!

Jag behöver lite hjälp!!! Jag ska göra en tårta (fyrkantig) till ca 12 personer och den ska se ut som ett bridge bord.... Men hur sjutton ska jag göra korten de blir ju så små så det är ju inte lätt att skära ut själva mönstret (hjärter, ruter, spader och klöver) i sp. Den kommer att bli ca 22*22 cm. Grön på ovan sidan och brun på kanterna.

• annis41

Dina tårtor blev ju jätte fina. Jag är verkligen imponerad av hur du lyckades med motorcykeln.

• annis41
    MariaX m 2 skrev 2008-04-25 10:38:07 följande:
    Hello girls, hoppas ni har haft en härlig vecka i solen Var det nån som märkte att jag surade lite i tråttråden igår ? Jag blir faktiskt irriterad på att man (läs jag) engagerar sig i att titta på allas tårtor och kommenterar dom men ingen verkar bry sig. Jag skulle vilja ha tillbaka lite av stämningen som vi hade förra året när folk faktiskt brydde sig om varann och varandras alster. Men men, det är kanske bara att ge upp... Som tur är har vi ju denna tråden !!Det här är min tårta för dagen (2 varianter på den). En tårta till mannens jobb, fylld med kokos- och limemousse. Lite enklare dekorationer
    Jag är helt mållös, hur bär du dig åt. Både blommor och tårtor är helt fantastiska!!!!!!!
  • annis41
    Solaika skrev 2008-05-19 18:51:26 följande:
    Hastigt hopkastad tårta till en cybervän. Chokladbottnar fyllda med kaffechoklad och jordgubb. Täckt med SP. Dekor i kristyr.Doptårta till tvillingflickor. Ljusa bottnar fyllda med dumle och jordgubb. Spacklad med grädde, täckt med SP. Dekor i FP.
    Jätte fina tårtor. Cybertårtan var verkligen "enkel" och (ren) fin. Jag önskar att jag också kunde göra så fina modelleringar men jag har inte ens vågat försöka mig på att göra en bebis.
  • annis41
    Solaika skrev 2008-05-20 20:39:22 följande:
    Tack Bebisarna va faktiskt inte alls svåra o göra. Dom består av ett huvud och en päronformad klump typ. Armarna är en korv som jag plattade till över ryggen o limmade dit. Händerna är bara två små runda bollar i samma färg som ansiktena. Hättorna är bara en tunn bit FP som är ditlimmad. Filtanra är fyrkantiga FPbitar som jag har torrmålat på. Ansiktena är bara ditmålade. Inte svårt alls faktiskt. Testa
    Ja jag får väl ta och göra det men jag är fullständigt värdelös på att modellera, men jag ska testa....
Svar på tråden Sockerpullornas tråd