• Ankmor

Sockerpullornas tråd

greeneyes skrev 2008-03-23 13:16:24 följande:
    tack tack! ville ju bara dubbelkolla

Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-03-23 14:28:45 följande:
    Stellamum: Men då har du ju orättvist nära till Tårtdekor och alladeras roliga saker! Nej jag vet inte när deTaxenstårtorna publiceras. Förhoppningsvis redan på tisdag om Sexymala hinner fixa allt tills dess (visst var det hon som anordnar tävlingen? Jag och namn... *himlar med ögonen*)Hej Greeneyes: KLART som korvspad att du ska vara här!!!! Och föresten Ankmor stort supertack för att du orkade länka de flesta till denna tråd, hade inte tid eller ork till det

Jag har en sjukdom som heter "hjälpaandraattleta&hitta"
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-03-23 15:29:28 följande:
    Ringde just våra gäster och undrade när de ville komma. Kl 17 tyckte de var bra HAr inte handlat, har inte hämtat barnen, har inte städat, vet inte vad vi ska äta till middag + att jag sitter med alla mina tårtsaker framme...Dax för en lång paus och börja ta itu med "verkliga" livet
    Det är just därför man inte skall låta gästerna bestämma när de skall komma...
    Lycka till med det verkliga livet!
  • Ankmor
    Maraschino skrev 2008-03-23 19:54:35 följande:
    Nu äntligen har jag lite tid att lägga in min tårta som jag gjorde när jag fyllde år i onsdags!! Det var kul att pröva något annat nu efter barntårtorna jag gjort! Det som inte blev så bra är spritsningen, provade att göra kristyr på chokladflorsocker och det gick inget vidare.. Den blev hård och konstig, tillsatte man vatten blev den som glasyr!! Slöt med att jag körde den i micron för att kunna spritsa alls!!
    Fin!
    Mysko med kristyren...
  • Ankmor

Jag tror jag blir tokig!
    Jag har totalt räknat fel när det gäller allt med min tävlingstårta till Taxens...

Fyllningarna blev fel, för hårt och för löst, jag har inte grädde kvar till att spackla med och jag har tappat inspirationen till dekoren till på köpet!

TYCK SYND OM MIG!!!

• Ankmor
    Maraschino skrev 2008-03-23 20:04:09 följande:
    Nä, tycker synd om!!!!! Men res dig och fixa det nu vi behöver ju lite konkurens!!!
    Jamen det är klart att jag inte ger upp. *torkar tårarna*
    Bidrag blir det, var så säker.
    Och ni andra får ett gott skratt på köpet
  • Ankmor
    Maraschino skrev 2008-03-23 20:04:09 följande:
    Nä, tycker synd om!!!!! Men res dig och fixa det nu vi behöver ju lite konkurens!!!
    Tack förresten!
  • Ankmor
    Maraschino skrev 2008-03-23 22:19:50 följande:
    Mitt bidrag är inte någon höjdare heller!! Blev inte riktigt som jag tänkt mig, fast det blev inget annat den här påsken heller..Men huvudsaken är ju att vi har kul när vi tårtar!!
    Ja, precis! Kul har vi haft flickorna och jag.
    Men nu återstår att se om den håller ihop också...
  • Ankmor
       Här har vi nu ätit påsktårtan...

Denna tårta skall jag tävla med på Taxens,
    jisses vad tänkte jag på?!
    Bilder kommer efter att tävlingen är slut...
    Tussa76 skrev 2008-03-23 23:16:54 följande:
    Hej, hej!Kikar in en snabbis från jobbet. Jag har ju totalt missat att det är tävlingsdags på taxens!!   Men.. å andra sidan var det kanske lika bra... För hade jag sett det så hade jag ju inte kunnat låta bli att tårta i helgen... och det skulle jag ju absolut inte haft tid med!Är inne på min tredje natt nu, och dagarna har gått åt att sova. Har ju knappt sett min familj känns det som. Jag brukar ionte sova riktigt såhär mycket när jag jobbar, men lilla pyret gör ju att jag blir SJUKT trött. Det är faktiskt riktigt, riktigt tungt att jobba nätter just nu. Längtar verkligen tills om ett par veckor, när den värsta tröttheten börjar lägga sej.Dessutom har jag haft en son men någon knepig form av magsjuka hela helgen. Han har kräkts i sömnen en gång varje natt, men mått jättebra hela dagarna och ätit både mat och godis med god aptit. Men efter tre nätter med spyor i sängen är ALLA sängkläder förbrukade.. så barnen fick åka till sin pappa idag istället för i morgon.. hade ju verkligen inga fler madrasser/kuddar/täcken att bädda med.I går kväll ringde några som ville komma och titta på våran lägenhet IDAG kl 13!! Shit! Inte riktigt sylat för visning hemma just nu.. så det blev inte mycket sömn i förmiddags. Men det gick nog bra, tror jag. Nu får vi bara hålla tummarna att de väljer våran lägenhet.. de hade ju varit och tittat på flera.Usch, vad gnällig jag låter.. men det ÄR faktiskt inte så illa... är ganska nöjd med tillvaron trots allt! Saknar ju bara att ha tid med vad jag vill också! Just ja! Måste ju berätta att nuvarande ägaren till vårat hus ringde ikväll och sa att vi får tillträde till lilla delen redan 19 April!! *jippiiie* Det innebär ju att vi kan börja flytta grejjer så smått och får börja känna att det är "vårat". Det kommer ju också underlätta när vi ska ha visningar på lägenheten.Ups, så långt... som vanligt...KRAM på er!!
    Uff da, sover du såå mycket hejja pyret!
    Stackars lille S...
    *håller tummarna*
    Jej! Vad kul att ni får tillgång lite tidigare!

*kraaam!*

bara 19 dagar kvar till kursen på TÅRTDECOR !!!
  • Ankmor

Jodå, tårtan gick att äta. Jag ställde ut den på bron en stund eftersom det var minusgrader ute. Fyllningen stelnade snabbare...
    Gott blev det också.
    Meeeen utsidan lämnar mycket till åskådaren att bedöma!

Svar på tråden Sockerpullornas tråd