Inlägg från: Fru Humla |Visa alla inlägg
  • Fru Humla

Sockerpullornas tråd

http://www.cakesbydawn.co.uk/photogallery/photo1688/Motorcycle2.JPG
    Celiine Collection uppdaterad
  • Fru Humla

Oj vad stor den blev
    så här vill jag göra iaf...men jag vette sjutton om jag kan

• Fru Humla

åå du är alltid så positiv ankmor det var ju det där med egentiden då min man jobbar natt hela veckan så det får ju i så fall bli när han vaknat och nån timme på em...
    men om jag utgår från den där bilden så kan den bli ganska "ful" och duga ändå. har inte så jättestora förväntningar så det blir nog bra. det är bara det att den måste bli ganska liten eftersom tårtan är liten....jag vill få tid för det för jag tycker det är kul att prova nya saker.

• Fru Humla

hej tjejer!
    skulle behöva lite akuthjälp när jag nu står med häcken full.
    nån som har ett bra recept att skicka mig på något att spritsa gräs med?
    hinner inte leta nu så stressad och det fanns inte med på to-do listan för igår...
    skulle bli jätteglad om någon kan hjälpa.
    kram från humlan i nöden

• Fru Humla

tack sexymala: precis vad jag behövde!!!
    inga av mina recept har funkat just till gräs men har aldrig gjort med vispade äggvitor i heller så det blirnog superbra!
    tack så länge.
    återkommer med bilderna på mc:n och Dora& Boots(min 6åring säger att han (apan)heter så och med tanke på de stora stövlarna så kan det ju stämma)

• Fru Humla

förvarar jag den färdiga kristyren i rumstemp eller kyl?
    i lufttät byta tänkte jag, hoppad det går

• Fru Humla

absolut är hon det! det är ni ju allihopa   såna blommor kommer jag aldrig ge mig på.
    fick en förfrågan om jag kunde hålla i en kurs för några tjejer som ville lära sig att göra täckta tårtor å lite så där
    jag?? jag sa att om de betalade mig så skulle jag lära dem aaaallt jag kan å som bagheera sa till baloo det lär gå ganska fort!

Ankmor skrev 2008-04-15 17:46:34 följande:
    Är det ingen som håller med om att Tussa76 är duktig? Inga kommentarer ialla fall... *fiskar* *fiskar*
  • Fru Humla

åå vad spännande, grattis! vi får väl hoppas att du är i vecka 14 då det brukar alltid kännas lite bättre.

Tussa76 skrev 2008-04-16 08:24:46 följande:
    Nejmen, usch!! Nu blev det ju nästan pinsamt det här!   Var ju inte för att fiska komplimanger som jag bad dej lägga in dom ju...   Och själv har jag ju varit ruskigt dålig på att komentera allas skapelser det senaste...Våra blommor är ju likadana, så det blev ju lite av en upprepning Iallafall TACK allihopa! Idag ska jag roa mej med att gå på inskrivning hos BM.. får se vilken vecka hon vill räkna att jag är i... själv har jag ju kommit fram till att jag är någonstans mellan v.11 och 14 Specifikt och bra!
  • Fru Humla

oj vad svårt...kan du inte ha korten bara vita då om de blir så små?
    jag har såna pennor som är ätbara så jag hade nog målat dit mönstren. men dte är ju lite svårt att ordna om man inte har några pennor.
    schablon och dutta dit pastafärg??

annis41 skrev 2008-04-16 10:29:50 följande:
    Hejsan tjejer!Jag behöver lite hjälp!!! Jag ska göra en tårta (fyrkantig) till ca 12 personer och den ska se ut som ett bridge bord.... Men hur sjutton ska jag göra korten de blir ju så små så det är ju inte lätt att skära ut själva mönstret (hjärter, ruter, spader och klöver) i sp. Den kommer att bli ca 22*22 cm. Grön på ovan sidan och brun på kanterna.
  • Fru Humla

jag är iaf klar med etapp 3 med mina tårtor nu. bilder kommer ikväll. imorron ska jag göra en 30 bitars smörgåstårta och två gräddtårtor med frukt och gele ovanpå. tycker dte blir klassiskt och bra till en begravning åsså har jag ju tränat på den sortens tårta så det ska väl gå bra tror jag

Svar på tråden Sockerpullornas tråd