• Ankmor

Sockerpullornas tråd

*vinkar* till UWO!!

Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Ankmor

Måste erkänna att jag fortfarande hoppar in i tårttråden ganska ofta... kan inte hålla mig därifrån.
    Men det går i vågor - ibland kryllar det ju av onödiga frågor, som jag bara blir irriterad på!

• Ankmor

mmm picknickbuffé vid midsommarstången - muuums!
    Men en liiiiiten sommartårta kan vi väl slänga ihop? Snälla???!!!!

• Ankmor
    Tussa76 skrev 2008-06-14 00:08:39 följande:
    MariaX: Så söt! Älskar verkligen den rosen.. ljuvlig! Förstår att du blir besviken....man vill ju ha lite "wow-känsla" iallafall, när man lagt ner en massa tid och energi! Det skulle väl vem som helst bli, vad det än handlade om! Behöver ju inte vara tårtor ens... Nä, hålle med dej.. gör inga fler tårtor till henne! *kramar om* Näpp!! INGEN tårta blir det på midsommar! Mina tårtgrejjer kommer packas ner i flyttkartonger på Måndag och förflyttas upp till förrådet i huset, så det GÅR inte ens! Men efterrätt kommer det bli.. Bara lite hemlig än så länge...
    Hm... ingen tårta? Hemlig... *funderar*... hm... AHA! Nu vet jag! Det blir ..... til dessert! goooot!!
  • Ankmor
    MariaX m 2 skrev 2008-06-14 00:24:25 följande:
    Tack Tussa !! Precis så, hon behöver inte oja och voja bara uppskatta att jag faktiskt har lagt ner tiden. Sambon blev lite sur så han gav henne lite gliringar över telefon sen... Men inga mer tårtor blir det till henne punkt!!!Ser oxå fram emot träffen, ska bli såå kul!!
    Håller med! Inga fler tårtor till henne - hon kan gå till bageriet och köpa gräddbomber!

Nu är det bara en månad och 4 dagar kvar till träffen!!
  • Ankmor
    Solaika skrev 2008-06-14 11:10:14 följande:
    Jag vill ju oxå vara med på träffen  Dumma jobb...UWO!! Kul o se dig!! Du har inte svarat på vad du ville ha för bilden på syrran som du hjälpte mig med!Ankmor, du vann bildtävlingen på bakverk.ifokus Jag har läst om er allihopa o jag lider med er. Hoppas ni orkar igenom och kommer på fötter snabbt igen! *kramar till er allihopa*Här är livet väldigt mörkt grått just nu. Hittade en plipp på magen på vår lilla Casper (vår näst äldsta gerbil) igår.. troligen är det något som kommer att bli en tumör och vi kommer att få ta bort vår gosegris Det finns en chans att det går åt andra hållet o den försvinner istället så vi håller tummarna stenhårt, men det är inte så vanligt så oron ligger högt. Det går att operera bort den, men eftersom det inte finns smärtstillande för gerbiler i Sverige så är det inte värt det. Han kommer bara ha ont efteråt Postoperativ smärta är bland det värsta som finns. Vi letar efter en veterinär som vet något om att smärtlindra gerbiler så ni får gärna hålla en tumme för oss och lilla Casper.
    Vann jag?! JIPPI! Vad skoj!!

uff da, vad tråkigt att eran lille Casper fått en "plipp". *håller tummarna hårt* att ni hittar smärtlindring och att allt går bra.
    Googlade lite och hittade denna artikeln - kanske kan det vara till någon hjälp?
    http://hd.se/mer/2006/06/08/veterinaer_med_specialintresse/

lycka till!
  • Ankmor

En liten "avreagering" bara...
    Kikade in i Tårttråden; nu har det kommit en sådan där "pucko"fråga igen...

"har bara gjort vanliga tårtor, kan jag få tips om fyllningar och vad kan man täcka med? Jag älskar dajm och all choklad".

Min reaktion;
    Eh... SkrikandesLÄS TS ditt PUCKO!!

• Ankmor
    MariaX m 2 skrev 2008-06-14 07:57:06 följande:
    Tack Ankmor, eller hur !! Himla människa, jag blir så irriterad, min fina tårta *buttar med läppen* Skulle behållit henne hemma istället...
    Svärmor eller tårtan?
  • Ankmor

slänger in en liten förklaring;
    Gerbil=ökenråtta

• Ankmor
    MariaX m 2 skrev 2008-06-14 12:53:09 följande:
    Hehe, tårtan såklart Döper inte ni era tårtor... Puckofrågor ser jag inte ens, tycker dock att det är såna hela tiden tyvärr...Åå vad tråkigt Solaika, hoppas det ordnar sig.
    okej, då hänger jag med. Tänkte att du fått fnatt och ville behålla tanten hemma.
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-06-14 18:40:35 följande:
    hej tjejer!usch, jag tittar bara in när jag veeeerkligen behöver hjälp...det blev ingen mcd-tårta för min mage ballade ur så jag blev sjuk i 2 veckor, tillbringade en natt på sjukhuset men de hittade inga fel...nu ska jag äntligen få göra en bröllopstårta. det kommer bli tajt om tid efterosm vi kommer hem fårn semestern sagen innan bröllopet så jag ska förbereda innan vi åker men jag håller och letar roliga brudpar, de som ska gifta sig är lite speciella och hon ska ha en gul knälång klänning och han typ skjorta å byxor ingen kavaj eller så...hittade på shoppingbutiken men då jag inte vill betala frakt på flera ställen så vill jag handla allt där men de har bara artic white sp. hur är den? är det den som smakar illa??tycker bäst om bakels att jobba med...behöver hjälp här nu, ska jag köpa där eller har ni någon annan ide på sida...har kollat på de "vanliga" sidorna. behöver kunna få lev inom ett par veckor dessutomhjälphjälp
    Jag har för mig att det är Renshaws SP som smakar pyton.
  • Ankmor

Detta stod det i "Guide till tårttråden"
    Hemlis Renshaw's Regal Ice Hemlis
    Många i tråden har provat SP av märket Renshaw's Regal Ice och blivit väldigt besvikna.
    Den har beskrivits som svårsrbetad, illaluktande och att den smakar illa.
    Kattsand är ett vanligt förekommande beskrivningen på smak, konsistens och lukt.

Men ingenting om hur Arctic White smakar.

• Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-06-14 21:50:02 följande:
    nej precis det där har jag också läst men jag fick för mug att artic white var ett annat märke för det stå¨r inget om renshaw i samband med den produkten.renshax färdihfärgad har jag använd och den är värdelös i kvalitenså här står det på hemsidan om denArctic white är färdig att använda, är snövit och lämpar sig idealt till att täcka kakor, tårtor, motivtårtor, bröllopstårtor och formtårtor. Den bryter inte lätt, ursäktar små fel vid bearbetningen och anpassar sig till varje tårtform, rund eller kantig. Går att genomfärga med våra livsmedelsfärger eller marmorera med våra kristallpulverfäger. Arctic white är baserat på socker och smakar neutralt sött. Med tillsatts av t.ex. bittermandel- eller rumarom går det att förfina smaken. Kan utan problem blandas med marsipan. Levereras i 1 kilos förpackning. Innehåller: Socker, glukossirap, vegetabilisk olja, fuktreglerande medel, glycerin, emulgator E471, surhetsreglerande medel, E262, E260, stabilisator E466, arom, titandioxid E171. vad tror du törs man chansa? ballinas och jag kom inte överrens så jag är lite rädd att göra bort mig. men har ingen lust att beställa från två ställen heller
    Arctic White är ett "eget" märke, det är ialla fall vad jag har kommit fram till...
  • Ankmor

Wow Tussa! Vad duktig hon är! Jisses! Hon är ju inte så gammal ju! Bara 8 år (imorgon)!!!
    Lilla gumman börjar bli stor...
    Krama henne från oss. Ses på torsdag eller fredag, vet inte än när det blir.

• Ankmor
    greeneyes skrev 2008-06-16 18:52:26 följande:
    hej allihopa!håller med alla tyvärr om att originaltårttråden inte är så jätterolig direkt.. kikar in lite sporadiskt om jag behöver fördriva tiden på jobbet, men inte annars.. trist, men så är det. tyvärr råkade jag ut för samma "ouppskattning" när jag lämnade bröllopstårtorna i fredags kväll (ni vet dem med miljoner små blommor ihopbundna till typ bollar). Hon sa bara "ja, det här blir väl bra tror jag.. eller vad tycker du xx?" till sin man.. men men, vet att hon inte är så jättekänslomässig av sig direkt.. men drömde i natt att hon krävde sina pengar tillbaka för att de var så fula.. själv blev jag nöjd med dem, men klart man oroar sig ändå.. bakade cc till vår födelsedagsfest i lördags, och de blev toppenfina i alla fall *kramar om alla som behöver det*..o längtar till träffen jag med ska vi spika första alternativet??
    Menar du att "bridezilla" inte uppskattade ditt jobb!?!?
    Vilken j-a bitch!! (ursäkta mitt språk) Inga pengar tillbaka där inte!

Spikad helg!
  • Ankmor
    greeneyes skrev 2008-06-17 23:35:04 följande:
    Nu fick jag i alla fall mail av bruden som gifte sig i helgen, och hon tackade för tårtorna och skrev att de var så goa och att många kommenterade dem också! Kändes skönt, vet ju att jag oroar mig i onödan men det är ändå skönt att få bekräftelse UWO: men fy, vad trist kommentar av din mamma.. men ja, antar att det finns såna människor.. Och KLART DU SKA MED!!!
    Oavsett oro eller inte, man vill ju ha respons !!
  • Ankmor
    annis41 skrev 2008-06-18 05:58:56 följande:
    linniewere Din tårta var så romantisk och vilken härlig färg.Ankmor Kan man få smaka på en cc? Mums så goda de såg ut.Aiwendil Din tårta är lika underbar som alltid. Har du spritsat stammarna?
    Om du menar dessa;
    så är det inte mina - jag hjälpte 84viola med bilden...

Men visst ser de smaskiga ut!
  • Ankmor
    JFL dina CupCakes -

• Ankmor
    annis41 skrev 2008-06-19 11:41:53 följande:
    Dina CC såg verkligen goda och sommriga ut!Jag måste bara berätta, jag blev så stolt. Jag hade ju en beställning på 2 tårtor till förra fredagen och när jag levererade dom så blev hon som skulle ha dom helt betagen det var Åhhhhhhhh, flera gånger om och sen rusade hon iväg och hämtade kameran.Och nu idag fick jag ett kort på posten av henne där det stog "Än en gång TACK för de vackra och goda tårtorna. Du ska veta att de är omtalade."Jag är så STOLT!!!!!
    Det är sådan reaktion man vill ha!
    Grattis!
Svar på tråden Sockerpullornas tråd