• Ankmor

Sockerpullornas tråd

Aiwendil skrev 2008-03-29 21:40:54 följande:
    Tack Åh jag vill gå på kurs igen.. hahaha.. men nu får det dröja.Handlade för 500kr idag också..

Jag har inte gått på kurs sedan förra året, så det är på tiden!
    Jag har sparat en liten slant att shoppa för också.
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Ankmor
    Aiwendil skrev 2008-03-29 21:49:48 följande:
    Åh vad roligt Nåväl.. nu ska jag borsta tänderna och sen ska jag sooova.Är så trött så jag ser knappt vad jag skriver!Natti
    Sov gott!
  • Ankmor
    Solaika skrev 2008-03-29 23:51:46 följande:
    Jag är inte alls avis på er som gått kurs! *muttra något ohörbart* Själv har man roat sig med att skriva tenta och städa till gerbilerna idag. Yey.. tenta på lördagar borde vara förbjudet! Pannkis - jättefina tårtor!! Alltid lika kul att se dina vackra allster!
    Vad duktig du har varit idag.
    Själv har jag jobbat idag - vi var 3 stycken som gick in extra idag och rensade upp / fixade till arkivet idag - det var ett dryyyygt jobb, mycket bära/släpa/sortera/dra och lyfta.... Jag har ont i hela kroppen! Men det är det värt - vi får 2 dagar kompledigt som kompensation.
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-03-30 09:00:46 följande:
    Godmorgon! Kursen igår var jätterolig och givande.Vi hade urkul tillsammans. Annis: Tackar. MariaX: Först och främst. Tack för igår, det var riktigt trevligt att få träffa dig i verkligheten, förlåt att jag inte kunde sluta kalla dig för Maria, svårt att bryta en vana . Har testhållit min blomma idag och den håller faktiskt formen bättre nu när den het torkat och bladen inte är så tunga, men jag tror ändå att vi skulle ha gjort på en tjockare tråd....Tack för alla fina ord om min tårta, här och i går på C&D. Hann vi diskutera klart den? Strunt samma. Greeneyes: Tack så mycket. Pannkis: Underbara tårtor. Fendern är ju fanstastisk! Vilka detaljer!!!!Rimmis: Tackar.Ankmor: Tackar. Såg du tårtan med ankmamman på från utställningen?! Tänk på dig när jag fotade den Aiwendil: Tack också för igår. Det var riktigt trevligt att sitta brevid dig och kursa ihop. Som du sa, vi skulle ha tagit det lilla sidobordet och suttit vid, vi FLare Liljorna blev så vackra Ska se om jag får in någon bild på min lilja också Du har en massa tårtor som du ska göra framöver. Mitt tips är att du du betalar ingredienserna ur egen ficka. och sedan när du (om du) får pengar för tårtorna tar du hela den summan och sparar på ett särskillt konto. Då får du ett litet konto för just tårtkurser och endel verktyg. Brukar betala verktygen ur egen ficka också, om jag behöver köpa på mig ett enstaka för att göra tårtan. På så sätt så får man snabbt ihop till kurser Nu har jag dock tömt mitt tårtkonto och eftersom jag itne gör tårtor längre så kommer det dröja innan kontot fylls på igen,
    Men vad söta de var!
  • Ankmor
    Maraschino skrev 2008-04-07 19:59:47 följande:
    Nån av er som vet om det finns en amerikansk sida med tårtprylar?? Tänkte att man kanske skulle passat på å handla lite nu när dollarn ligger lågt!! 
    googlade...
    http://www.createacakeshop.com/index.htm
    http://www.cincicakeandcandy.com/index.php
    http://www.pattycakes.com/index.htm
    och några till

shoppar till du droppar
  • Ankmor
    Man lär sig något nytt på Internet varje dag!

Idag har jag lärt mig att
    1/4 tsk cream of tartar = 1 tsk vitvinsvinäger

Bra att veta eller hur?
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-04-08 23:00:36 följande:
    jag har hört att man ska be företagen att märka breven med gift(present) alltså inte GIFTså ska man slippa skatten.blri det lika om man beställer från tex london eller gäller det bara usa?
    Coolt! Köper svart färg och rött glitter från USA och det står gift på paketet!

hehe

Annan fråga;

Valborg närmar sig med någorlunda stormsteg - vad göra för tårta?
    Vad har man för "tema" på valborg?
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-04-08 23:06:57 följande:
    ja jag ser ju direkt en majkase framför mig!eller en majblomma, såna som barnen säljer
    Hm... en brasa eller blomma får det bli med andra ord.
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-04-08 23:15:51 följande:
    ja men precis. jag tycker du ska gå på elden. det kan ju bli hur häftigt som helst med orange och gult
    Ja, jag skall nog försöka mig på en eldsvåda i köket *taiträ*
    Årets majblomma är inte så särskilt enkel att få till... Fundersam

Nu skall jag sova lite och sedan upp kl 5 för att åka till jobb vid 6...

Natti!
  • Ankmor
    MariaX m 2 skrev 2008-04-09 15:29:56 följande:
    Solaika - Skratta?! De är ju superfina och jättegulliga!! Skulle önska att jag kunde modellera så söta möss
    Kan inte göra annat än hålla med!
    Så söta, helt underbara !
    Skatta dig lycklig du som kan modellera så bra!
Svar på tråden Sockerpullornas tråd