• Ankmor

Sockerpullornas tråd

Solaika skrev 2008-04-14 20:48:59 följande:
    Va kul att ni kunde se att det va videung Era komplimanger gör mig så himla glad! Ni är så goa allihopa!
    Det syns ju på långt håll att det är vide!
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-04-14 21:09:26 följande:
    etapp ett färdig på min tårt-maraton-vecka3 tårtbottnar och två satser MMF, känner mig nöjd med mig själv. imorron ska jag färga upp små snuttar så jag kan börja göra min Dora och apan vad han nu hetteåsså var det den där motorcykeln. hittade bilder på mc-tårtor men undrar verkligen om jag kan få det bra....
    1 - klart du skall känna dig nöjd!
    2 - apan ingen aaaning, men söt är den.
    3 - det fixar du lätt (lätt att säga...*fniss*)
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-04-14 21:14:37 följande:
    Oj vad stor den blevså här vill jag göra iaf...men jag vette sjutton om jag kan
    Med lite pill och plock, mycket tålamod och egentid så fixar du det absolut!
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-04-14 21:23:35 följande:
    åå du är alltid så positiv ankmor det var ju det där med egentiden då min man jobbar natt hela veckan så det får ju i så fall bli när han vaknat och nån timme på em...men om jag utgår från den där bilden så kan den bli ganska "ful" och duga ändå. har inte så jättestora förväntningar så det blir nog bra. det är bara det att den måste bli ganska liten eftersom tårtan är liten....jag vill få tid för det för jag tycker det är kul att prova nya saker.
    Positivt tänkande är alltid lätt när man skriver det till andra.
    Jag låter nog inte lika positiv när jag själv står i köket och pillar och fixar...
  • Ankmor
    Tussa76 skrev 2008-04-15 08:23:53 följande:
    Hmm... Tänkte att det kanske slutligen är på sin plats med en förklaring till varför jag är så tyst här...JAG HAR INGEN DATOR!!! Eller, ja, det är väl bara halva sanningen, för fram till i Fredags hade jag ju faktiskt min älskade bärbara, men jag kunde i stort sett bara läsa på den, inte skriva... Min lille son fick nämligen för sej att mata datorn med kaffe! INTE en bra ide, kan jag upplysa om ifall någon hade funderat på att prova Efter det så var det inte så lätt att skriva några inlägg längre.. för varje tangent jag tryckte på, tyckte datorn att vi skulle ha typ 7-8 st till!  *suck* Eller så ville inte just den bokstaven jag behövde fungera alls....Ja, ja.. nu är den iallafall hos farbror datordoktorn som ska försöka rädda den från koffeinöverdosen... får väl se hur det går! Just nu sitter jag vid Sambons dator.. som jag inte alls är kompis med! Låter som ett tröskverk och är allmänt bökig med alla hans konstiga specialinställningar, men den funkar iallafall att skriva på Iallafall... Jag var ju också på superrolig kurs i helgen!! Hade jätteroligt! Blev riktigt sockerblomsfrälst tror jag bestämt! Så nu längtar jag ju ännu mera efter mitt tårtkök, så jag får plats att pilla ordentligt! Om fru Ankmor har tid och ork, får hon ju gärna lägga in en liten bild här på min skapelse också.... jag har ju inga kort på denna datorn    Iofs ser de ju nästan likadana ut, men jag band ihop min lite annorlunda mot hennes.Jessica6: ja, det var kul att ses! Och som sagt... nästa gång får jag och Ankmor se till att komma i tid, så vi kan sätta oss vid samma bord och babbla lite mer! Och som vanligt: SÅ fina krationer ni gör, tjejjer!! Tycker allihop här är så fantastiskt duktiga!!Sedär ja! Nu behöver ni ju ingen morgontidning... detta inlägget räcker ju som lektyr hela förmiddagen! KRAM på er!! 
    Det är väl klart att jag kan lägga in bilder åt dig!
    Lägger in små klickbara, så att jag får in fler ....
    De är väl värda att visas upp tycker jag!

Tussa76s fina orkidébukett igenTussa76s fina orkidéer
    Studie uppifrån...                 Studie från sidan...

Tussa76s fina primulorTussa76s fina orkidébukett
    Närbild Primula                    Sedd från kortsidan....

Håll med om att hon är duktig!
  • Ankmor
    Ankmor skrev 2008-04-15 08:37:17 följande:
    Det är väl klart att jag kan lägga in bilder åt dig!Lägger in små klickbara, så att jag får in fler .... De är väl värda att visas upp tycker jag!Studie uppifrån...                 Studie från sidan...Närbild Primula                    Sedd från kortsidan....Håll med om att hon är duktig!
    Är det ingen som håller med om att Tussa76 är duktig?
    Inga kommentarer ialla fall... *fiskar* *fiskar*
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-04-15 18:04:57 följande:
    förvarar jag den färdiga kristyren i rumstemp eller kyl?i lufttät byta tänkte jag, hoppad det går
    Lufttätt och i rumstemperatur brukar jag förvara det, tror jag...
    Fru Humla skrev 2008-04-15 18:15:23 följande:
    absolut är hon det! det är ni ju allihopa  såna blommor kommer jag aldrig ge mig på.fick en förfrågan om jag kunde hålla i en kurs för några tjejer som ville lära sig att göra täckta tårtor å lite så därjag?? jag sa att om de betalade mig så skulle jag lära dem aaaallt jag kan å som bagheera sa till baloo det lär gå ganska fort!
    Hehe, ja varför inte? Tråckla ihop ett gäng som får ta med sig egen FP/SP & fylld tårta, du kan ju stå för verktygen & ev. extra maizena/florsocker etc...
    Sedan kan du ta betalt för sveda och värk (det svider i tårttarmen & värker i ryggen)
  • Ankmor
    Solaika skrev 2008-04-15 21:25:31 följande:
    Klart hon är! Jätteduktig! Tussa du kan få komma hit o göra blommor åt mig!
    JFL skrev 2008-04-15 22:49:45 följande:
    Tussa trist med datorn, jösses vilka fina blommor du har gjort då!
    Visst är hon! :)
  • Ankmor
    Tussa76 skrev 2008-04-16 08:24:46 följande:
    Nejmen, usch!! Nu blev det ju nästan pinsamt det här!   Var ju inte för att fiska komplimanger som jag bad dej lägga in dom ju...   Och själv har jag ju varit ruskigt dålig på att komentera allas skapelser det senaste...Våra blommor är ju likadana, så det blev ju lite av en upprepning Iallafall TACK allihopa! Idag ska jag roa mej med att gå på inskrivning hos BM.. får se vilken vecka hon vill räkna att jag är i... själv har jag ju kommit fram till att jag är någonstans mellan v.11 och 14 Specifikt och bra!
    Det vet jag väl att du inte fiskade efter komplimanger - det gjorde ju jag!
    Likadana? Nja... okej då!

Kul med BM inskrivning. Hoppas på v. 14, så har du inte så långt kvar
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-04-16 21:14:26 följande:
    nu ligger mina bilder i bildtråden
    De blev ju jättefina!
    MC-tårtan - perfekt, synd om styret bara...
Svar på tråden Sockerpullornas tråd