Inlägg från: greeneyes |Visa alla inlägg
  • greeneyes

Sockerpullornas tråd

JFL: ååååh vad söta de är! o så stora tjejer, känns som det var evigheter sen jag såg dem sist (och det var det ju)! nää, dags att komma förbi snart på en fika tycker jag

ankmor: sorry, pratar inte så bra franska att jag kan över sätta, tyvärr

solaika: tycker att tårtorna blev jättefina! bra jobbat!

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • greeneyes

Marascino: STORT GRATTIS!!!

Aiwendil: Usch, lider med dig. Hoppas du mår bättre nu..

Själv är jag så VANSINNIGT FÖRBANNAD att jag håller på att explodera. Eftersom vi inte får diskutera beställningar här i tråden så får ni som vill veta ett meddelande i inboxen, men kan säga som så att det rör beställaren studenttårtorna till imorgon.. Eller fd beställaren kanske jag borde skriva. *morrar*

• greeneyes
    annis41 skrev 2008-06-04 18:34:47 följande:
    GRATTIS!!!greeneyes hoppas att det löser sig, men man kan ju känna lite oro ibland när det är nån som vill ha tårta till många personer.
    njae, det löste sig väl inte direkt, beställaren hade dålig ursäkt för att dra sig ur nu när jag redan stod med klara fyllningar..
  • greeneyes

maria: usch, förstår hur jobbigt det är tänker på er!

• greeneyes

Hej tjejer!

jättefina tårtor som vanligt!

..usch, här har vi det också jobbigt, min farmor gick bort i fredags. även om det var "väntat" så är det så klart tungt men men, antar att det är livets gång..

• greeneyes

maria: tack, ja vi känner nog ganska likadant där. jag tycker att det är värst för min farfar som är kvar..

Jag var tvungen att distrahera mig igår, så jag satte igång och testade 3 CC-recept. Lime/kokos, men tyckte limesmaken var för dominant. Sen lemon-yoghurt men glömde smaka på dem. Och min favvo som jag satte ihop receptet på själv - Chokladmuffins med minimarshmallows och hackad choklad. Såååå goda! Har lagt receptet i CC-tråden.

• greeneyes

tack alla!

annis: jag använde inte pipinggel sist, utan så pyntgelé från vanliga matbutiken, och den var toppenbra. Rann inte alls, utan stannade där jag kladdade den, ex med pensel.

• greeneyes
    annis41 skrev 2008-06-09 11:07:58 följande:
    Ok man kanske ska köpa en tub och testa det då. Har du bild?

Floden är gjord med den blåa pyntgelén som finns i mataffären. Funkade superbra! En tub räckte precis till den här floden (runda tårtan ovanpå är en vanlig 23cmbotten så du vet att tårtan var ganska stor).
  • greeneyes

maraschino: ååååååååååh så go!! Toppbetyg på modelleringjobbet

• greeneyes

JFL: håller med de andra! Men om du släpper kraven och känslan av att det är ett tvång så kanske nöjet hittar tillbaka så småningom! Finns här för dig!

• greeneyes

maria: åååh vad fin den blev! mockamousse lät supergott! (taragona vet jag inte vad det är Generad )

• greeneyes

Annis: duktigt!

maria: åh, låter verkligen supergott - skicka över en bit så man får smaka

• greeneyes

tussa: usch, förstår verkligen att det känns för mycket.. men försök sortera bort allt som du FAKTISKT INTE MÅSTE göra.. vem vet, dottern kanske vill ha glass istället för tårta? och midsommar: gör det till ett knytkalas och delegera bort efterätten. Och ettårskalaset kan du ju alltid förenkla till om du nu måste göra det ,annars får du faktiskt säga nej. Likaså dopet, vill du inte så strunta i det, bara säg till nu så kan de ju beställa från konditori. Eller gör bara dekor och be dem köpa tårtor. Tror du ha samma problem som JFL - det är så svårt att säga nej... Men slit inte ut dig själv ännu mer, fokusera på det som måste göras.. Jobbet är svårt, men du har faktiskt inget krav på dig att ta extrapass. Sjukanmäl dig om det blir för mycket, så måste de lösa det på annat sätt. STORA KRAMAR!!

• greeneyes

hej allihopa!

håller med alla tyvärr om att originaltårttråden inte är så jätterolig direkt.. kikar in lite sporadiskt om jag behöver fördriva tiden på jobbet, men inte annars.. trist, men så är det.

tyvärr råkade jag ut för samma "ouppskattning" när jag lämnade bröllopstårtorna i fredags kväll (ni vet dem med miljoner små blommor ihopbundna till typ bollar). Hon sa bara "ja, det här blir väl bra tror jag.. eller vad tycker du xx?" till sin man.. men men, vet att hon inte är så jättekänslomässig av sig direkt.. men drömde i natt att hon krävde sina pengar tillbaka för att de var så fula.. själv blev jag nöjd med dem, men klart man oroar sig ändå..

bakade cc till vår födelsedagsfest i lördags, och de blev toppenfina i alla fall

*kramar om alla som behöver det*

..o längtar till träffen jag med ska vi spika första alternativet??

• greeneyes
    Ankmor skrev 2008-06-16 20:59:40 följande:
    Menar du att "bridezilla" inte uppskattade ditt jobb!?!? Vilken j-a bitch!! (ursäkta mitt språk) Inga pengar tillbaka där inte!
    haha, vad underbar du är! äh, jag vet inte, de var väl stressade o så och hon är nog inte sån som är översvallande som person. men nä, kände ingen direkt uppskattning.. men tror nog att det är min inneboende konstanta ångest som kom till utlopp där i min dröm, den har nog ingen egentlig grund.. får väl se vad hon säger nästa gång vi ses, om inte annat så behöver jag ju tillbaka tårtställningen snart.
  • greeneyes

Nu fick jag i alla fall mail av bruden som gifte sig i helgen, och hon tackade för tårtorna och skrev att de var så goa och att många kommenterade dem också! Kändes skönt, vet ju att jag oroar mig i onödan men det är ändå skönt att få bekräftelse

UWO: men fy, vad trist kommentar av din mamma.. men ja, antar att det finns såna människor.. Och KLART DU SKA MED!!!

• greeneyes

GLAD MIDSOMMAR ALLIHOPA!!!

Sitter på jobbet ett par timmar till, men det är så bra betalt så jag gör det gärna

Bakade CC tre gånger om senaste veckan, ska slänga upp lite bilder sen när jag orkar. Det var födelsedagsfirande flera gånger om, och oj vad skönt det var att slippa käka tårta *less*

Ja, hur blir det med pull-träffen? Över dan eller hela helgen?

Svar på tråden Sockerpullornas tråd