Sockerpullornas tråd
rimmis - jättesöta tårtor! Du är så himla duktig!
Nervöst.. imorn kommer det hit ett par o ska provsmaka inför bröllopstårta i augusti. Jag beställde SP som inte hann komma o hon tål inte nötter o mandel så marsipan är inte att tänka på.. jag har köpt MM men jag har bara inte orkat göra MMFen.. jag gillar verkligen inte att jobba med det, men jag har ju inget val. Så jag ska upp tidigt o fixa massa sånt + dammsuga o flytta på muslingarna som just nu ockuperar köksbordet
Hallon/choklad
Jordgubb/choklad
Passion/vit choklad
Alla tre på både ljus och chokladbotten. Blir intressant att se vad det blir
Vinröda gerbera ska det vara på.. har fått hem FPn.. men inte den röda färgen.. så jag får fuska med riktiga blommor, vilket jag oxå måste åka o köpa imorn. Dom kommer kl 14, så jag har o göra imorn minsann..
Vinröda gerbera och murgröna.. om man ska spritsa nåt snirkligt.. vilken färg skulle ni ta? Det står still i min skalle. Locket blir vitt med svarta prickar
Kanske för mycket med sprits oxå då iofs..
Hoppas nån orkar förbarma sig o reda upp mina små tankar *stapplar iväg o ramlar i säng*
Då låter jag bli snirklar. Du har nog rätt i att det blir för mycket. Inte EN enda röd gerbera i hela förbaskade stan.. Suck.. tur att det bara är provsmakningen.. det blir gula gerbera.. men dom ser typen iaf o det är ju faktiskt smakerna dom kommer för..
Nu måste jag dammsuga ![]()
Nu har dom åkt, utan att bestämma sig för vilken smak dom ville ha
Men dom fick med sig alla rester hem o skulle fortsätta fundera
Det lutar åt nåt med hallon iaf.. tokstollar 
![]()
Såhär vart det iaf till slut. Lite olika utföranden men i princip samma lika. De svarta prickarna syns lite dåligt men dom sitter där iaf. MMFen va inte alls kul att jobba med, men det gick iaf bättre när jag gav upp oljan o tog florsocker istället. Blommorna och bladen är äkta vara.. hann lixom inte med o röda gerbera som det ska vara har jag inte kunnat göra för jag är utan färg och det fanns inte en enda riktig att få tag på. Murgröna orkade jag bara inte göra.. så det fick bli riktig sån oxå. Dom tyckte iaf att dom va fina och goda ![]()
Maria - Tack
Äkta vara är snyggare än vad mina kretipletiskapelser hade varit
Äcklig? Hihi, du e kul. Lite småsnuskig med kladdet iofs.. men hon beställde, jag gjorde
Hudfärgen är till största delen Ivory blandat med lite Creamy peach och ett liiitet uns brunt. ![]()
Hej tjejer!
Jag har inte alls gott om tid numera. Massor att göra på uppsatsen som snart ska vara klar så den tar mycket tid. Dessutom mycket tårtor framöver, student som ska planeras, möss som inte vill bli kompisar o jag vet inte allt vad det är.. nåt sommarjobb har jag inte fått ännu heller även om det kan lösa sig typ idag eller imorn (ni får jättegärna hålla en tumme för utan sommarjobb vet jag inte hur sommaren ska kunna överlevas) Har en tenta jag måste göra om innan sommaren oxå.. jag blir smått galen!
Ville bara förklara varför jag inte hänger så mycket här. Tänker på er alla dagligen! Och tack söta ni för komplimanger om mina tårtor! rimmis o Aiwendil, era tårtor är jättefina! rimmis du målar så himla fint!
Puss o kram på er alla gobitar!
Hjälp!!
Jag ska göra en bröllopstårta till den 31a maj. Jättekul! Meeen.. dom vill ha en hel drös med rosor i FP.. Jag hinner inte! Hjälp mig!? Jag kan åka en liten bit o hämta om det behövs. Eller betala frakt o sånt om nån vill göra o skicka hit.
Please!!