• OJA77

Byta Mvc under 2:a trimestern - Göteborg

Jag har haft så mycket strul med min mvc och det känns helt enkelt inte bra att gå till dem o barnmorskan jag har. Jag är nu i vecka 21 och skulle vilja byta. Kan någon rekommendera nån bra mvc i Göteborg?? Jag har provat barnorksegruppen i Göteborg men de tar tyvärr inte emot fler nu.

• Svar på tråden Byta Mvc under 2:a trimestern - Göteborg
  • Fjolltuss

beros juh på hur långt du har tänkt oh åka beroendes på vart du bor.
    känner en BM som jobbar ute i backa. mariana heter hon. täntke gå hos henne men biskopsgården blev som sagt mkt närmre..
    mariana är super bra.. ett litet tips..

• OJA77

Det kvittar egentligen hur långt det är så länge jag känner att det är någon som är bra och jag kan lita på. Jag går på mvc i Backa men har en barnmorksa som heter Christina som inte alls känns bra...

• Fjolltuss

okey kolla om det finns en som heter mariana och om du kan få byta.. ska juh kännas bra och åka tid.
    funderar på att byta min bm med för hon har lite svårt oh förstå en hur man känner...suck.
    lycka till med att hitta nån bra :)

• Legolas

Kan rekomendera Kungshöjd (gamla teliahuset), dom är jättegulliga där.

Personligen tror jag absolut att det beror på vilken barnmorska man har. Kan du inte byta barnmorska på den MVC du går på? Är ju inte ovanligt att man gör det om det inte "klickar" med den man har.

• strumpan77

Jag går också på kungshöjd och är jättenöjd. Har haft 2 barnmorskor redan. Den första skulle sluta som bm och den andra ska ha barn snart så vi ska nu få en tredje bm men alla har varit jättebra och snälla.

• prinzessa

det råkar inte vara i kärra du har gått till bm, jag går till en christina där, hade funderingar på att byta men nu har vi bokat in alla tider och det är bara två månader kvar... fick gå till bm läkaren i backa och det verkar jättetrevligt jag önskar att man hade vetat från dag ett att det var fritt val :)

• Frosk

Jag har gått på lundby eller brämaregårdens mvc kanske det heter. Vet inte om du får gå där, men jag hade världens bästa bm där iaf!

• Hella182

Gick också på brämaregårdens, tyckte det var jättebra där! Och där finns det flera stycken bm, jag träffade 2 st som var jättegulliga. Fast jag märkte att alla bm är lite underliga . Bytte från kärra till dit och det var inga problem eller frågor varför.

Prins Liam - beskyddaren
  • mancora
    Svar på #5
    Mamamia kostar då de inte har avtal med regionen än. Jag har för mig att det är runt 8000 kr/graviditet. Annars har jag bara hört mycket bra från mamamia, men det är klart att 8000 kr kan man ju lägga på annat än bm. Kan du inte bara byta barnmorska på samma mvc?
  • denna där
    Svar på #5
    OJA77 skrev 2008-03-21 17:04:46 följande:
    denna där: mamamia kostar väl eller?
    Jaha, det visste inte jag. Jag gick själv på mamamia i stockholm när jag väntade min dotter och tyckte om att gå där och såg nu att dom öppnat i Göteborg. I stockholm var det gratis på mamamia.
    Men att betala 8000 kr är väl lite väl mkt för att få kissa på en sticka och lyssna på bebisens hjärta
    Livet är för kort för att levas dammfritt.
  • OJA77

Ja det lät kanske lite väl mycket pengar faktiskt. Jag vet inte hur vi ska göra nu...känns lite pinsamt att byta inom samma mvc för de är inte så många som jobbar på mvc i Backa...ja ja, jag får väl se..

• Frosk

Men får du gå på brämaregårdens så rekomenderar jag det verkligen!

• Hella182

jag med

Prins Liam - beskyddaren
  • OJA77

Kanske värt och kolla upp eftersom ni rekommenderar Brämaregården så varmt..

• Hella182

ja, jag har bara hört positiva saker om alla bm där

Prins Liam - beskyddaren
  • paddanpuff

kungshöjd eller olskroken jag har Helen på kungshöjd, jätte söt!

• Cecilia W

Hej! jag vill verkligen inte vara tråkig men har inte riktigt samma känsla kring brämaregården...

Bytte därifrån för att jag kände att bm var mer inriktad på att fråga om jag druckit alkohol varje dag än annat. fick göra flera tester på hur jag druckit året innan jag blev gravid och sen frågade hon om igen om jag druckit under graviditeten... viket jag naturligtvis inte gjort eller kommer att göra...

när jag ringde första gången och hann säga att jag trodde att jag var gravid pratade hon snabbt och inställt om: grattis! vad roligt NU ska vi göra så här...... frågade mig inte varken under samtalet eller de två första besöken om hur JAG kände det. hur det kändes att vara gravid.. Kände att jag tappade lite förtroende när hon pratade med mig som om jag var 12år och inte visste ngt alls.. kunde inte möta mig på den nivån jag var, trotts att jag faktiskt bad henne. bad henne be mig berätta vad jag visste om sakfrågorna vi stötte på och sedan rätta mig eller fylla i men nej... det gick inte... jag bytte till frölundas mvc där jag varit innan på prev. och får vara delaktig i min graviditet. :) Kände att det är viktigt att jag känner mig trygg med barnmorskan OM ngt skulle hända!

Jag hoppas att det kanske var bara jag som känner så om Brämaregårdens mvc och att det helt enkelt var personkemin.

Cecilia

• Frosk

Cecilia, vem hade du? bara nyfiken Jag vet en tjej som bytte bm där för hon inte gillade den första...

Svar på tråden Byta Mvc under 2:a trimestern - Göteborg