Byta Mvc under 2:a trimestern - Göteborg
Hej! jag vill verkligen inte vara tråkig men har inte riktigt samma känsla kring brämaregården...
Bytte därifrån för att jag kände att bm var mer inriktad på att fråga om jag druckit alkohol varje dag än annat. fick göra flera tester på hur jag druckit året innan jag blev gravid och sen frågade hon om igen om jag druckit under graviditeten... viket jag naturligtvis inte gjort eller kommer att göra...
när jag ringde första gången och hann säga att jag trodde att jag var gravid pratade hon snabbt och inställt om: grattis! vad roligt NU ska vi göra så här...... frågade mig inte varken under samtalet eller de två första besöken om hur JAG kände det. hur det kändes att vara gravid.. Kände att jag tappade lite förtroende när hon pratade med mig som om jag var 12år och inte visste ngt alls.. kunde inte möta mig på den nivån jag var, trotts att jag faktiskt bad henne. bad henne be mig berätta vad jag visste om sakfrågorna vi stötte på och sedan rätta mig eller fylla i men nej... det gick inte... jag bytte till frölundas mvc där jag varit innan på prev. och får vara delaktig i min graviditet. :) Kände att det är viktigt att jag känner mig trygg med barnmorskan OM ngt skulle hända!
Jag hoppas att det kanske var bara jag som känner så om Brämaregårdens mvc och att det helt enkelt var personkemin.
Cecilia