*Tycker ni 130/80 är högt blodtryck????
Tycker ni 130/80 är högt blodtryck???? Jag ska på en extra blodtryckskontroll pga det!!! Är i v.29(28+4)
Tycker ni 130/80 är högt blodtryck???? Jag ska på en extra blodtryckskontroll pga det!!! Är i v.29(28+4)
normalt ligger jag mellan 125-130/60-70
Det är lite högt, men inte särskilt.."ska" ligga på 120/70 cirkus..
Så det är väl ingen fara på taket tycker jag..
kanske lite högt undertryck men inget jag tycker är något att reagera över.. du behöver nog inte vara orolig. lycka till
Kanske eftersom du ska på extrakoll,om det är farligt högt vet jag inte.
Det är bra att de kollar upp,det kanske sjunker till nästa gång.Lycka till!
Tror trycket brukar gå upp under en viss del av graviditeten(kommer ej ihåg vilken)..för att sedan sjunka igen.
Var hos bm idag och har inga tecken på hav.skapsförgiftning. Ingen svullnad o rent urin !!!!!! Bara lite högt blodtryck!
Själv hade jag ett BT på 110/50 häromdan..det är lågt, känner mig helt borta i omgångar..
Men det är nog mest rutinkoll ska du se för din del, dom vill ju bara se om det finns någon särskild orsak till det. ingen fara.
Lycka till!
lite orolig blir man ju, men det lutar mer åt att-det-ska-gå-bra hållet!!!
Du kände dig inte stressad då så det kan vara nåt sånt som påverkade? Mitt tryck låg på 160/105 vid inskrivningen i v11, kollade för 2 veckor sedan igen och då låg det på 140/90 efter en stunds vila... Får gå på kontroller var 3:e vecka under denna graviditet, medan jag vid förra fick gå varje vecka...
Pratade med en sköterska på smvc och hon svarade mig att jag kunde börja oroa mig om undertrycket steg till över 100 framöver, är nu i v26 (börjar v27 i morron). Jag har ju insett att jag kommer att få äta mediciner sedan när jag är klar med graviditet och amning... Men jag behöver ju inte oroa mig för HF iaf....
När jag kom in till bm rummet så fick jag gå på toa direkt, efter det ställa mig på vågen!!! När jag satte mej ner tog hon blodtrycket! Hon tog det igen efter en stund, säker för att jag var uppe ivarv! Det kan ju hända att jag var lite upp i varv då!"
Ja det toro jag absolut kan ha påverkat, det idealiska är ju att patienten ligger ner, måste ha suttit still iaf i 15 min för att inte få felvärden.
slarvig bm må jag säga..
en sak till jag var ganska andfådd när jag kom in dit, det blåste hårt ute, så det var lite motvind när jag gick från bilen!!!
Klart man får högt BT då!
Du har nog inget att oroa dig för, be om att få pusta ut lite nästa gg innan dom tar nytt BT..
Hoppas allt gå bra!
Kram